June 6, 2006
Tjenare Tjenare , jag hade tänkt mig att Flasha mitt BIOS ..
Problemet är att ajg inte vet hur man gör ...
har ett sådant här moderkort http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=318841
Skulle bli skit glad om nån kunde hjälpa mig med det ...
Ni får ursäkta att jag kanske inte lagt in denna tråd på rätt ställe , de kanske skulle varit på Överklockning/Tweak ..
February 3, 2003
Jalle64: Om du tittar på till exempel NF7-S moderkorten så kunde du vinna stort på att flasha bios. Mitt gjorde stock knappt 225FSB. Med en specialBIOS så fick jag upp den i lite över 270. Ganska bra anledning.
Ontopic: Gör som Poontus sade. Ska fungera. Alternativt är ju att köra med disketter.
April 13, 2004
Lord_Kvadd wrote: Jalle64: Om du tittar på till exempel NF7-S moderkorten så kunde du vinna stort på att flasha bios. Mitt gjorde stock knappt 225FSB. Med en specialBIOS så fick jag upp den i lite över 270. Ganska bra anledning.
Ontopic: Gör som Poontus sade. Ska fungera. Alternativt är ju att köra med disketter.
Jo, men att bara flasha för flashningens skull är inte att rekomendera, det bör vara någonting som förbättrar situationen, och jag ville veta om han vet vad den nya biosen gör för att hjälpa honom, för gör han galet, så kan han sitta där med en icke fungerande burk, vilket jag inte tycker han är värd (inte någon annan för den delen heller) 🙄 😛 😕
2 Guest(s)