August 8, 2001
Jag har en IBM aptiva dator. Och kolla på IBM sidan att jag har ett Intel moder kort. Nämnligen Intel 82443ZX, om det nu säger er nått. Jag tänkte flasha min bios för att testa och så men jag blev lite förvirrad. Skall jag använda den flashningen som finns på IBM's sida eller om Intel har nån skall jag använda den ??
August 8, 2001
Eller hmmmm. Det där med Intel 82443ZX är nog in te mitt moderkort. Det är chipset på moderkortet visst. Så här står det på IBMs sida:
System board chipset Intel 82443ZX
System board form factor micro-ATX
Hmmm, fattar inte så mkt är inte så inne på moderkort och så. Men vad ahr jag för moderkort om det där inte är mitt moderkort och vad skall jag flasha med ??
August 8, 2001
System board V66M
Är det kanske mitt moderkort ?? Allt det står så jag förmodar att det är ett IBM moderkort eller hur ligger det till ?? Hjälp mig !!!!
Vill veta typ vilken prossesor mitt moderkort klarar som mest och lite sån data och gärna vad ajg skall flasha med och få lite förklarning på hur detta ligger till.
January 8, 2001
du har med största sannolikhet ett moderkort som är tillverkat av IBM, men de tillverkar inte egna kretsar för kummunikation med datorns olika delar utan de i princip bara sätter ihop komponenter som andra har gjort, och intel har juh gjort ganska fina chipset...
Bios (om det finns byare än orginal), hittar du på ibm's sida, du får väl gå in och leta efter den datormodell du har, aptiva XXXXXX eller vad den nu kan heta. och med hjälp av den så kan du hitta ett nytt bios, eller kanske rent av samma(ifall en nyare inte är släppt)
1 Guest(s)