June 25, 2001
Troligen så har Fujutsi en egen "spärrad" Bios.
Om du är helt säker på vilket moderkort dom använder sig av ska det normalt inte vara några problem att flasha med moderkorts tillverkarens egen Bios.
Har jag gjort på flera maskiner och det har gått bra, en massa trevliga funktioner som annars inte funnits i Biosen blir tillgängliga
Om du flashar om...kom ihåg att du gör det helt på egen risk.
Är det så att du tar fel Bios kan det gå så illa att du inte får igång maskinen igen.
April 1, 2001
Jag har kollat lite på Fujitsu Siemens maskinerna som Göteborgs kommun precis nyligen började hyra ut till sina anställda. De maskinerna har en helt vanlig Award BIOS där alla normala inställningar som finns i vilken BIOS setup som helst finns med. Det enda skumma är att det kommer upp en stor fet logga när man bootar datorn och att själva "posten" bakom dundrar förbi väldigt fort, så det gäller att va snabb om man vill in i BIOSen. De maskinerna är också utrustade med MSI kort. Det är säkert inga problem att flasha korten med ett nytt BIOS om man hittar exakt det som ska vara till exakt det kortet.
Kom ihåg att allt sånt är på egen risk och garantin lär inte gälla om man pillar med sånt på märkerdatorer..
June 9, 2002
garanti.. jaja
Jag vill flasha för att komma åt lite fler inställningar, men nu till min fråga. Jag ska ju skriva ner alla inställningar jag har och sånt.. men inge mer väll? Flash proceduren har jag lästpå hos MSI och senaste bioset till kortet har jag (6398v34.exe -filen). Men när man extractar den så står det i readme "This is AMI BIOS release", och jag har ett Award bios i nu...
Ja, tacksam för svar och det jag redan fått.
1 Guest(s)