July 21, 2001
Kan man flasha bios genom att ha nödvändiga filer på hårddisken, och boota datorn i felsäkert ms-dos läge? Min diskettstation dog (uppenbarligen) nyss. Den säger att alla disketter jag stoppar i den är oformaterade.
Dessutom har nätfläkten lagt av, just precis den här gången jag startade datorn. Men, jag uppskattar snabbt svar på min fråga!
May 9, 2001
Vi kör en typ av nätverks-FLASH av BIOS på jobbet. Allting installeras nämligen från nätet men jag antar att en image-fil läggs på hårddisken först och sedan startas datorn om och flash-programmet startas efter boot.
Rätt bekvämt med nätverksinstallationen vi har. Stoppar in en diskett, startar om datorn och sedan sköts allt automatiskt. Servern känner även igen nätverkskortet och installerar drivisar för det direkt. Efter nästan en timme är hela Win 2000 klart inklusive Office 2000 Premium paketet och lite diverse andra standardprogram vi har här på jobbet. Behöver inte röra datorn under den timmen.
Sten
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-08-10 12:05 ]
1 Guest(s)