March 27, 2002
hej!
nu e de så att vi har en skitburk hemma, dvs. en DELL... 1.2GHZ Celeron, å ja undrar om man kan låsa upp bioset genom att flsha om den med att annat BIOS så ja kan t.ex överklocka! CHipset är Intel 810E, men moderkortet har jag ej lyckats lista ut...baaa! men vilket bios skall ja kunna köra, om det nu går? på intels hemsida kan man ladda ner BIOS för 810E chippet, men går detta att göra? eller sitter bioset fast på moderkortet så det inte går? vore tacksam för all bra information!!! mvh. spinx
December 2, 2001
Vaddå! Tualatin celeron är juh grymma att överklocka och dessutom är dom varianterna av celeron med 256kb cache rätt bra.
Men för att hålla mig till ämnet, De finns hemgjorda biosflashar till dells datorer, kommer inte ihåg till vikka men i bästa fall finns dín med. Jag körde en sån på min dell dimension v400 (400Mhz)jag hittat i en kontejner 😀
Den fungerar skitbra! Funktionera finns i bioset, bara att dell har dolt dom så man kan säga att de är en fix som gör dom synliga man kör. jag hittade den genom att söka i google.com så du kan juh prova de du oxå.
2 Guest(s)