June 18, 2001
Hejsan!!!!
Jag har en svår fråga till dom som är väldigt bra på flashning av BIOS
Jag har ett Shuttle 591p (moderkort) som jag flashade om. som ni nu kanske förstår blev något fel och datorn statar inte....skit ochså...
Därför så måste jag flasha om mitt BIOS på ett annat moderkort men då måste jag ha ett flash program som inte känner av vilken hårdvara man har..
jag har ett Award bios och i Award programmet skall man kunna skriva så här (i dos)
awd795 biosfil.bin /nbl
/nbl ska stå för att Award programmet inte ska kolla ifall bios filen och hårdvaran går ihopp
Men skiten funkar inte det den säger när man ska programera är
"The program files part number does not match with your system"
Snälla finns det någon där ute som är bra på Award????
eller någon som har ett shuttle 591p?
/Micke
December 19, 2000
en annat alternativ är att köpa en bios savior. då har du som 2 bios att välja mellan genom att du har en knapp på baksidan av din dator. då sitter ditt nuvarande bios i en annan biosmodul. och när du köper en bios savior så kan du be och få ett förprogramerat bios för ditt moderkort.
June 18, 2001
ja men vad hjälper det mig jag måste ju
få igång datorn..... jag måste ju kunna bränna ut min bin fil på ett prom och det går inte tack vare att cp programet kollar så att det är rätt fil
du vet inte någon som har ett HOT-591p (pär Ö)
/MIcke
[ Detta inlägg ändrat av gorf 2001-06-18 14:27 ]
April 24, 2001
BIOS Savior är hårdvara. Om jag förstått saken rätt så sätter man den under/ovanför befintligt BIOS-chip och sedan kan man switcha mellan den och den vanliga BIOS:en.
Finns på bl a:
http://kylning.com/product_inf.....4ec08dea11
Lycka till!
1 Guest(s)