November 19, 2005
Hojj!
Sitter å funderar på om mitt system inte borde prestera bättre.
Systemet består utav:
Intel cd2 e6600@2.4ghz XFX 7900gt 2gb pc6400 800mhz Gigabyte Ga965GM-s2 400w nätagg av märket Nexus.
Vad borde detta systemet ge för poäng i 3dmark 01?
Körde just det och fick strax över 22000.
Om det är nått fel, vad kan det vara?
November 19, 2005
Asså jag har de senaste grafikdrivrutinerna, alla drivrutiner jag fick med moderkortet är instalerade, vad kan vara fel? Kan det vara mitt moderkort som begränsar prestandan? Det är nämligen ett micro-atx ett sånnt här http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=326941
Funderar på att testa mitt grafikkort minnen å processorn hos en kompis som har ett Asus p5b deluxe, tror ni det kan vara moderkortet som begränsar?
Nånting måste ju vara fel känns det som, jag hade en p43.4ghz innan och det är inte så stor skillnad på prestandan känns det som.
Nån som har nått förslag/tips om vad jag ska göra? 😕
Och nej jag kör inte vista, kör xp sp2.
November 19, 2005
GoesHs wrote: Det skulle inte kunna vara nätagget da? Testa med något kraftigare nätagg om du har nån polare som kan låna ut sitt eller något sånt.
Nae mitt nya system drar mindre än mitt gamla så nätagget är det inte, Men nu är jag ganska säker på att det är moderkortet som drar ner prestandan ordentligt.
Så nu letar jag efter ett bra hyffsat klockvänligt moderkort för max 1800kr, nårra förslag?
November 19, 2005
Sebbe wrote: Jag får 22 864 i windows vista på orginalinställningar och iom att 3DMark03 ger 25 775 så tyder det mer på inkompabilitet. Programmet är ändå över 6 år gammalt...
Funderade lite på det där, körde 06:an och fick 4713poäng. I orb ligger jag ganska långt ner i listan med liknande system.
Men blir ett annat moderkort ändå, då mitt nuvarande klockar väldigt dåligt. Samtidigt byter jag till ett vanligt standard atx så att jag kan byta kylare mm.
Har kikat på http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=327020 det verkar vara ett prisvärt kort som klockar riktigt bra.
1 Guest(s)