July 21, 2005
Jag har läst en del tester och kommit fram till att den bästa allround 19 tums skärmen just nu för både spel/film/kontor etc är VP191b.
Det som gör skärmen bra är dess panel, och enligt dom flesta testare är det på gång fler skärmar som bygger på samma panel.
Är det någon som vet vilka dessa skärmar är och när dom kommer ut?
Sen undrar jag också om det är värt att köpa en 20/21 tummare istället för en 19 tummare. Då kan man ju köra i upplösningen 1600 * 1200 istället för 1280 * 1024. Men den snabbaste skärmen jag kan hitta är 16ms. Är det på G snabbare 20 tummare på 8 eller 12 ms i höst?
Sen undrar jag om storleksskillnaden mellan 19 och 20 tum är värt priset? (för er som har jämfört). Sitter på en 22 tums crt nu och är rädd för att 19 tum kan kännas lite väl smått... 🙂
August 8, 2003
Hej jag sitter på en 2dagar gammal VP191s och är skitnöjd! Super skärm! Kan bara rekommendera! Hade en CRT innan en 24" Wide ok klart den e mindre men inget jag stör mig på men denna e inte liten tycker jag 🙂
Och din CRT som är 22" är ju inte så mycket större ju för på TFT som du nog redan vet är ju dom 19" riktiga tum!
1 Guest(s)