April 13, 2004
Min polare köpte nyligen ett HIS Radeon X1650PRO 512MB samt mer minne till sin gamla dator, för att kunna spela BF2 någorlunda propert. Men efter att han tryckt i sitt grafikkort och installerat drivisarna, så stängs skärmen av och sätts på (1-2 sek) med några minuters mellanrum.
Så han ringde Komplett och tjötade lite, och de rådde honom till att köpa ett nytt nätagg (nu Hiper 580W) men inte fungerar det nu heller. Formaterade om datorn igår, drog in nya drivisar men fungerar trots detta inte.
Jag kan tyvärr inte prova det i min dator då jag enbart har PCI-E port. Funderat på att uppdatera bios? Kan det fungera? Hittar dock inte vilka som är senaste till hans moderkort 😕
Alla tips är välkomna.
Han sitter idag på:
MSI 645E Max2
Intel Pentium 4, 2400 MHz
1Gb (2x512 PC3200)
HIS Radeon X1650PRO 512MB
Peace..
May 2, 2006
Det första jag hade gjort hade varit att byta moderkort. Hans MK stödjer bara AGP 4x, vilket i bästa fall innebär en prestandaförlust. Dock kan problemet bero på inkompatibilitet med spänningssignalen.
http://www.neoseeker.com/Hardw.....10,63.html
Vid byte av moderkort så måste/bör hårddisken formateras och Windows ominstalleras. Då slipper man också eventuella drivrutinskonflikter som kan ha uppstått om hans förra kort var ett från Nvidia.
1 Guest(s)