January 12, 2012
Har nu till 99.99% beslutat att bara ha ett grafikkort i min dator.
Den ska vattenkylas av min loop som redan nu kyler processor (se bild nedan).
Så det jag funderar på är luftflödet i chassit.
* Alternativ 1 *
Ha Haf 932 sido fläkt 230mm pressa in luft och 240+360 radiatorerna blåser ut all varm luft från vattnet.
* Alternativ 2 *
Ha botten 240 in och front 360 utblås.
Kanske även ha 230mm sidodörren kvar inblåsande.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vill ha tyst dator så kollar mer på alternativ 1 samt alla fläktar körs ca 500rpm.
* Som bilden fast utan 1080 rad, bara ett GPU och bara en pump(D5) *
January 7, 2011
Ha det som du har det på första bilden, det kommer inte bli speciellt varmt i lådan ändå.
Jag kör med pwm fläktar på en 360 rad som blåser in i chassit, fläktarna varvar knappt upp när jag spelar bf3 eller andra spel, med andra ord är det kallt.
Värt att tillägga är att jag kör med en stekhet i7 920 c0 @ 3.8ghz och två gtx 460 @ 900mhz
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
January 12, 2012
Huttala;1277030 wrote: Ha det som du har det på första bilden, det kommer inte bli speciellt varmt i lådan ändå.
Jag kör med pwm fläktar på en 360 rad som blåser in i chassit, fläktarna varvar knappt upp när jag spelar bf3 eller andra spel, med andra ord är det kallt.
Värt att tillägga är att jag kör med en stekhet i7 920 c0 @ 3.8ghz och två gtx 460 @ 900mhz
På första bilden blåser båda in, kommer köra 500rpm fläktar, frågan är om det inte är för lite luftflöde.
Funderar på att köra botten rad in samt ha front radiatorn blåsande ut.
January 7, 2011
Gör så, det kommer nog fungera utmärkt det med, sen kan du ju alltid slänga på fläktar på andra sidan av dina radiatorer så du får genom luften lättare.
En cpu och gpu på den där loopen är absolut inga problem och du behöver nog inte oroa dig hur du än kopplat fläktarna. 🙂
January 12, 2012
Huttala;1277037 wrote: Gör så, det kommer nog fungera utmärkt det med, sen kan du ju alltid slänga på fläktar på andra sidan av dina radiatorer så du får genom luften lättare.
En cpu och gpu på den där loopen är absolut inga problem och du behöver nog inte oroa dig hur du än kopplat fläktarna. 🙂
Vill som sagt köra fläktarna i 500rpm för låg ljud nivå.
Frågan är om det räcker till 7970 + CPU?
6st 120mm fläktar@500rpm, 2st för 240 botten rad, 3st för front rad och 1 fläkt utblås bak som bild:
Annat alternativ är att ha båda rad blåsa ut luft och ha sidodörren blåsa in och kanske även bak fläkten.
January 7, 2011
January 7, 2011
Du har ju två fläktar i toppen som blåser ut så de lär inte bli några problem, sitter med ett raven rv02 och har endast en fläkt 120mm fläkt som blåser ut all värme ur mitt chassi och det fungerar fin fint (800rpm på den).
Här ser du hur det ser ut för mig, har exakt samma setup nu, bara det att jag tagit bort 180mm fläktarna i botten och satt 6st PWM fläktar i push'npull på radiatorn istället.
January 12, 2012
Huttala;1277045 wrote: Du har ju två fläktar i toppen som blåser ut så de lär inte bli några problem, sitter med ett raven rv02 och har endast en fläkt 120mm fläkt som blåser ut all värme ur mitt chassi och det fungerar fin fint (800rpm på den).
Här ser du hur det ser ut för mig, har exakt samma setup nu, bara det att jag tagit bort 180mm fläktarna i botten och satt 6st PWM fläktar i push'npull på radiatorn istället.
Ser riktigt fint ut!
Du har mao 360 radiator push pull som tar in kall luft in i chassit samt enbart ett 120mm fläkt som blåser ut luften?
Har själv tagit bort topp fläkten men i värsta fall kan jag lägga tillbaka den.
January 7, 2011
grandpatzer;1277046 wrote: Ser riktigt fint ut!
Du har mao 360 radiator push pull som tar in kall luft in i chassit samt enbart ett 120mm fläkt som blåser ut luften?
Har själv tagit bort topp fläkten men i värsta fall kan jag lägga tillbaka den.
Tackar!
Och ja, det stämmer bra det, endast en fläkt som blåser ut all luft och det har fungerat hur bra som helst i drygt två år nu.
2 Guest(s)