February 15, 2005
Är det någon här på forumet som har några erfarenheter av floppyDTV?
Har kört först med FireDTV och nu FloppyDTV i snart ett år... När man tittar tillbaka på en vanlig digitalbox så gråter man ju nästan blod bara, när man ser hur mycket bättre bilden är på dom..
Trodde det skulle bli bättre nu när jag bytte till LCD-tv (40" hd-ready samsung)... men icke...
Vad kan jag göra för att få bättre bild? Har testat med flertalet olika codecs utan att få något bättre resultat =((
Tacksam för alla svar!!
Jag vet inte om jag helt förstår hur du menar, men du tycker alltså att du får sämre bild med FloppyDTV än med en stationär DTV-box till en 40" LCD-TV?
För om det är så du menar är det onekligen något som inte står rätt till =)
Har själv kört med FloppyDTV i över ett år och det går inte att jämför med en stationär box om datorn är rätt inställd det vill säga.
Kan du ge mig lite mer information om ditt system, vilken TV du har och vilken upplösning du använder sig av så är det lättare att få en överblick.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 15, 2005
Spec på datorn:
CPU - Opteron 148 @ 2,7 GHz
1 GB ram (DDR400)
320 GB samsungdisk
Nvidia Geforce 7900GS
DFI infinity RS482 moderkort med ATI-chipset
VIA-baserat FW-kort (testat med flera olika)
Inaktiverat nätverk via FW och installerat de där två patcharna som rekommenderas...
Vore guld om man kunde få det här att fungera som det ska..
Har 98% signalstyrka och har testat flertalet olika codecs... Ny antennförstärkare och antenn...
--edit
kör swedx lcd-tv 40" i 1360x768, har även testat med vanlig 21" crt-monitor i olika upplösningar och frekvenser...
Vad har du för stationär digitalbox och vad använder du för kablage mellan den och TVn?
Du menar alltså att FloppyDTV ger sämre bild på din TV än vad den stationär boxen ger?
På vilket sätt tycker du att bilden är sämre? Kunde tänkt mig att det hade med upplösningen att göra men kör du pixelmappat med native upplösning ska det inte vara några problem.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)