July 8, 2002
Min dator:
AMD XP+ 1,66GHz
MSI geforce4 4400ti 128 MB
512 sdram
340 W pow supply
Win 2000
Min FPS i tex CS fladdrar , kommmer lätt upp i 99 fps men går upp och ner mellan 30 - 99
Ibland när jag surfar på internet och lyssnar på musik startar datorn bara om av sig självt om den får för mycket att göra, detta e ganska irriterande, det känns som om min data borde klara mer....
[ Detta Inlägg ändrades av: Agenten den 2002-07-09 12:11 ]
September 5, 2001
Hmm..att datorn startar om sig kan bero på följnde
1)Du får en blåruta fast din dator startar om sig utan att visa den (finns någon instälnning någonstans)
2)Spänningen på CPU:n är förliten.
Att du får ostadigt FPS i CS kan bero på flera saker. nya drivrutiner brukar oftast lösa problemet.
September 5, 2001
nv4_dsp då är det drivrutinerna till grafikkortet som spökar. Du som hade 340watts nätagregat:det spelar ingen roll hur många watt nätaggregatet är på,utan hur mycket(hur högt eller hur mycket? inte säker) volt som går till CPU:n, detta kollar man i bioset.
Mer volt=Mer värme,stabilare system
Mindre volt=Mindre värme,ostabilare system
Det beror juh på vilken processor du har också,men om du tar det som är standard för din processor säg 1.7v så kör hellre lite högre som 1.8v. CPU:n blir lite varmare men förhoppningsvis har du en bra kylare men jag TROR det rör sig om 3-4 grader(inte säker,kör inte AMD).
2 Guest(s)