January 12, 2007
Hej på er!
Har köpt loss duktig senaste tiden, har nu väldigt svårt att bestämma vilket system jag ska bygga på. Jag har följande delar:
* Asus WS Evolution
* Asus Striker II Maximus med vattenblock
* 2 x nVidia 8800 Ultra OC med vattenblock
* 1 x nVidia 9800GX2 med vattenblock
* 4 x 1Gb Crucial Ballistix PC8500 gamla rev DDR2
Jag ska bygga nya systemet om en dryg vecka, och det blir då vattenkylning. Frågan är lite vad jag skall satsa på; med Striker kortet har jag allting vattenkyld och kan jag leka lite med SLI, ngt jag aldrig gjort förut. Dessutom har jag bra DDR2 minnen.
Alternativet är Evolution kortet, med 9800GX2 (som ändå är ungefär i samma klass med 2 x 8800Ultra i SLI?), men då måste jag köpa DDR3 minnen också. Evolution kortet är grymt snygg dock, men ej vattenkyld isåfall.
Tror då att jag satsar på Striker kortet med allting vattenkyld, men är lite osäker ännu :cy:
En viktig faktor i det hela är att jag är lite prylbög och gillar att bygga, däremot så kommer jag nog inte klocka järnet (inte i första hand iaf, är nybörjare på det).
Vad rekommenderar ni?
Mvh
//Joris
February 12, 2003
780i är ju 680i fast med PCI-E 2.0-bryggchip. SLI är för den delen inte speciellt kul jämfört med Crossfire (X), då det skalar väldigt kasst med flera kort.
Jag är rätt anti-nVidia vad gäller chipsets, Intels chipsets är bättre, det kombinerat med att Crossfire skalar mycket bättre än nVidia i multi-GPU-lösningar gör det väldigt enkelt för mig att rekommendera en lösning. Sedan vill jag nog påstå mig ha testat det mesta i hårdvaruväg för att veta vad jag talar om. 🙂
November 27, 2003
NVIDIAs kretsar borde läggas på hög, brännas och resterna deporteras ut i rymden. Jag är helt säker på att de ger andra datorkomponenter cancer eller något annat lika hemskt.
Inga andra kretsar har gett mig så in i helvete mycket huvudvärk som det skräp NVIDIA kränger i styrkretsväg.
//ANdreas
September 12, 2001
Delph1 wrote: NVIDIAs kretsar borde läggas på hög, brännas och resterna deporteras ut i rymden. Jag är helt säker på att de ger andra datorkomponenter cancer eller något annat lika hemskt.
Inga andra kretsar har gett mig så in i h*****e mycket huvudvärk som det skräp NVIDIA kränger i styrkretsväg.
//ANdreas
Hahahaha...underbart!
Jag har dock inte haft några större problem med NVIDIA men då är det ihop med AMD. Då har det fungerat fina fisken tycker jag.
Haft ett moderkort med en Intel C2D ihop med NVIDIA och det var däremot ingen höjdare.
1 Guest(s)