June 4, 2004
Ja, efter att datorn helt oväntat startat om sig själv så var jag tvungen att göra en kontroll av hårdvaran. Det första jag testade var att lägga fingret på kylflänsen ovanpå nordbryggan, på mitt moderkort. När jag gjorde detta så var det nästan så varmt att det skulle kunna bränt mig mer än vad det gjorde. Av ren reflex så drog jag snabbt undan fingret...
Moderkortet:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=344892
Jag har haft problem med detta förut då jag bytte ut min 40mm fläkt på ett gammalt moderkort, till en passiv kylning.
Då var jag tvungen att även montera en fläkt mot k.flänsen så att jag skulle få ner temperaturen.
Någon som har någon annan idé/fundering på vad det eventuellt annars kan vara?
Tack på förhand, Magnus.
April 18, 2008
Hej, har samma moderkort som du och min nordbrygga blir också fruktansvärt varm. Lägger man fingret mot den är det så man bränner sig. Men så länge datorn fungerar som den ska ser jag det inte som ett problem och min dator är stabil som berget. Hade den behövt mer kylning känns det som att det borde sitta större flänsar eller en fläkt på när man köper moderkortet.
April 24, 2008
henk2055 wrote: Hej, har samma moderkort som du och min nordbrygga blir också fruktansvärt varm. Lägger man fingret mot den är det så man bränner sig. Men så länge datorn fungerar som den ska ser jag det inte som ett problem och min dator är stabil som berget. Hade den behövt mer kylning känns det som att det borde sitta större flänsar eller en fläkt på när man köper moderkortet.
jag har också samma moderkort, men jag ser ingen anledning att det skulle behövas mera kylning, annars skulle det väl vara
1 Guest(s)