October 20, 2005

ja då, har tv utgång på datorn, aså när jag klickar på ctrl+t så för hela skärmen över till tv medan datorn dataskräm blir svart 🙁
så när jag såg min kompis föra över filmer som jag kunde se på medan han surfade på den första datorn blev jag O_O
så finns det ingen väg där man kan föra över filmen till tv och medan man surfa på internet?
March 6, 2005

Skaffa TV Tool 100% super om man har nvidia , det finns massa olika inställningar och annat skoj ,fast det kostar om man ska ha den fulla verisionen men man kan köra med trial och ta ner Rutan som kommer upp som säger "Please buy TV Tool" så den inte syns nere i hörnet 🙂 😮
March 11, 2003

zetaf wrote: förstår ingenting vad du säger :S
Det är inte alla grafikkort som klarar att köra två skärmar med olika saker samtidigt. För att kunna göra det behövs flera RAMDAC´s. Om ditt grafikkort bara har en RAMDAC, så kan den inte köra windows på en skärm, och film på en annan, utan måste köra samma sak på båda samtidigt. Kör den samma sak på båda samtidigt, så kallas det kloning.
March 6, 2005

Nja denstore så är det väll inte riktigt.
Man ska ju inte behöva ha dubbla Ramdac för sånt
iaf inte med Tv-Out
denstore wrote: [quote=zetaf]förstår ingenting vad du säger :S
Det är inte alla grafikkort som klarar att köra två skärmar med olika saker samtidigt. För att kunna göra det behövs flera RAMDAC´s. Om ditt grafikkort bara har en RAMDAC, så kan den inte köra windows på en skärm, och film på en annan, utan måste köra samma sak på båda samtidigt. Kör den samma sak på båda samtidigt, så kallas det kloning.
March 6, 2005

Jag Kunde det med mitt första grafikkort som hadde tv-out det graffekortet var ett gf4 mx 440,
då satt min kompis och tittade på en film jag hadde laddat ner som kördes i datorn genom tv-out medans jag tankade ner flera filmer på datorn.
Och det var en inställning i Tv Tool eller om det var i nvidias controll center eller vad det heter:!
March 11, 2003

zetaf wrote: men borde funka :S tror inte min kompis har två grafik kort... e d inte nån inställning som man borde göra?
Det är ingen som har sagt att din kompis har två grafikkort. Det som har sagts är att man behöver dubbla RAMDAC´s för att kunna visa olika skrivbord på olika skärmar. Jag vet inte om man behöver detta för att kunna köra TV-out separat, men det kan säkert någon upplysa om.
March 11, 2003

jonor084 wrote: Jag Kunde det med mitt första grafikkort som hadde tv-out det graffekortet var ett gf4 mx 440,
då satt min kompis och tittade på en film jag hadde laddat ner som kördes i datorn genom tv-out medans jag tankade ner flera filmer på datorn.Och det var en inställning i Tv Tool eller om det var i nvidias controll center eller vad det heter:!
Och du hade inte dubbla RAMDAC´s på det kortet?

March 10, 2003

Som jag sade innan. Kör med utökat skrivbord och se till att overlay är på utökningen.
Då skall du kunna använda det vanliga skrivbordet medans du tittar på film på andra delen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 3, 2001

finns något som heter överlagring som du kan aktivera.
Efter det klonar du skärmarna, och så fort du sedan trycker på play på en film så blir TVn (eller primära bildskärmen), full-screen av den videon man ser på fortfarande som skärmen (eller sekundära displayen) fortfarande har det i fönster-läge så man kan surfa osv.
1 Guest(s)