September 1, 2002
Personligen upplever jag att mitt system blev mycket snabbare med en Raptor som systemdisk. Operativsystemet laddar upp snabbt och att ladda program går i ett huj. Helt klart värt den investeringen i mina ögon. Dock skulle jag nog köpa 74GB's-varianten då 36GB är lite i underkant.
EDIT: Kan tillägga att folk har klagat över ljudnivån på raptor-hårddiskarna men jag hör då inte min alls. Och då är mitt system i övrigt i stort sett ljudlöst.
March 13, 2004
Dinos wrote: Personligen upplever jag att mitt system blev mycket snabbare med en Raptor som systemdisk. Operativsystemet laddar upp snabbt och att ladda program går i ett huj. Helt klart värt den investeringen i mina ögon. Dock skulle jag nog köpa 74GB's-varianten då 36GB är lite i underkant.
EDIT: Kan tillägga att folk har klagat över ljudnivån på raptor-hårddiskarna men jag hör då inte min alls. Och då är mitt system i övrigt i stort sett ljudlöst.
okey men det låter ju bra. vet dock inte om ja behöver 74 gigaren, tror det räcker med 36.
ljudnivån är nog inget problem, min dator är rätt högljudd ändå.
tack för bra info...
March 6, 2005
September 12, 2005
jonor084 wrote: Varför skulle man välja 74gb ? 36 Räcker till system + att Hdd blir segare med fler program på den?? Eller har jag fel?
Man kanske vill snabba upp ett spel eller ett par program också?
Tumregeln är väl snarare den att man inte får gå under 20% ledigt diskutrymme, då börjar prestandan lida.. defragmentera med jämna mellanrum så skall det funka 🙂
May 23, 2001
Ihmrat wrote: [quote=jonor084]Varför skulle man välja 74gb ? 36 Räcker till system + att Hdd blir segare med fler program på den?? Eller har jag fel?
Tumregeln är väl snarare den att man inte får gå under 20% ledigt diskutrymme, då börjar prestandan lida.. defragmentera med jämna mellanrum så skall det funka 🙂
Då skulle jag valt 2x36 GB i RAID0 istället, lika mycket utrymme som en 74 GB men snabbare.
June 18, 2004
newbee wrote: [quote=Ihmrat][quote=jonor084]Varför skulle man välja 74gb ? 36 Räcker till system + att Hdd blir segare med fler program på den?? Eller har jag fel?
Då skulle jag valt 2x36 GB i RAID0 istället, lika mycket utrymme som en 74 GB men snabbare.
håller med.. mina raptorer jobbade otroligt bra i raid 0
// Andreas
September 12, 2005
Androids wrote: [quote=newbee][quote=Ihmrat][quote=jonor084]Varför skulle man välja 74gb ? 36 Räcker till system + att Hdd blir segare med fler program på den?? Eller har jag fel?
// Andreas
There's still no kill like overkill. Kör 2x74 😛
March 11, 2003
Ihmrat wrote: [quote=Androids][quote=newbee][quote=Ihmrat][quote=jonor084]Varför skulle man välja 74gb ? 36 Räcker till system + att Hdd blir segare med fler program på den?? Eller har jag fel?
// Andreas
There's still no kill like overkill. Kör 2x74 😛
'
Varför det? Skall man ta bort två då eller?;)
1 Guest(s)