November 10, 2002
Hey,
Jag har en Toshiba Tecra 8100 som det tidigare låg Windows NT på.
Då låg batteritiden på ca 1h och 20min ungefär, Sedan ominstallerade jag till Windows 2000 och nu ligger batteritiden på ca 10min.
I Toshibas inställnings program är allting inställt på lägsta möjliga såsom ljusstyrka på skärmen och cpu hastighet.
Någon som vet vad som kan vara fel eller har batteriet helt enkelt gett upp?
edit:Batteriet går ifrån 100% till 80% på dom 10minuterna och sen direkt ner till 2-3%.
Tacksam för svar
Mvh Patrik
January 31, 2004
Vet inte alls om det finns ngt belägg för detta. Men när jag ominstallerade xp på min bärbara med SP2 så fick jag samma problem med batteritiden. Men jag ominstallerade bios så fungerade det igen. Egentligen är det ju konstigt eftersom bioset inte bör påverkas vid en ominstallation av OS.
Men jag har för mig att jag läste ngt om detta, iofs så var det ju win2000 som du hade men men....
November 10, 2002
a01marev wrote: Vet inte alls om det finns ngt belägg för detta. Men när jag ominstallerade xp på min bärbara med SP2 så fick jag samma problem med batteritiden. Men jag ominstallerade bios så fungerade det igen. Egentligen är det ju konstigt eftersom bioset inte bör påverkas vid en ominstallation av OS.
Men jag har för mig att jag läste ngt om detta, iofs så var det ju win2000 som du hade men men....
okey, känns lite väl overkill att installera om bios för en sådan sak?
1 Guest(s)