December 17, 2005
Hejsan har ett konstigt problem här
Kör jag med mitt gamla grafikkort och förlägning så fungerar det fin. Det är ett Geforce 2mx kort
Men om jag kör förlägning på detta kort gf4 ti så vägrar den ge bild om jag kör med förlägningskabel till skärmen, men kör jag utan så fungerar det fint..
Vad fasen kan det bero på egentligen ?
kabeln är det ju inte fel på eftersom den fungerar om jag använder mitt gamla grafikkort, har också testat 3 olika skärmar.. Och det nya kortet fungerar fint i båda anslutningarna utan förlägningskabel..
Någon som har en idé vad fasen de är för problem ?
Vill ju kunna koppla in tv:n i datorn och då måste jag ffs använda förlägningskabel....
September 26, 2005
October 9, 2002
December 17, 2005
MicroManiac wrote: Skicka kanske för svag signal ut, dvs det funkar om du inte använder kabeln. Köp dyrare kabel (Monstercable är bra, men ruggigt dyra) kolla med någon säljare om du kan låna hem en sån så ser du om det funkar... Eller kör med en förstärkare...
Fungerar ju med andra grafikkortet 😮
airman wrote: Är det VGA eller DVI?
Hur lång är kabeln totalt?Det finns signalförstärkare att köpa också, men de är relativt dyra tyvärr...
http://www.webhallen.com/prod......p?id=44664
VGA 3 meter. Beställde en sån du ser ovan..
Pulka wrote: Kan det inte vara att förlängnings kabeln inte är fullstiftad ? och med ditt nya grafikkort kör du högre upplösning/hz det gör då att det saknas en tråd i sladden 🙂 Bara gissar nu...
Kolla url ovan... Men nog tror jag den är det allt.
September 26, 2005
December 17, 2005
MicroManiac wrote: Jo men menar att ditt andra graffekort kanske skickar för svag signal, funkar det till tvn utan förlängningen imellan?
Har inte fått den ännu så :E men ska fixa ett annat grafikkort och se om det är samma skit..
airman wrote: 3 meter VGA + din vanliga skärmkabel? Det verkar konstigt att ditt grafikkort inte fixar ett så kort avstånd! Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara för fel 🙁
Ja 3 meter förlägning + vanliga som är ca 1 meter.
Då är vi två om saken ;P
1 Guest(s)