February 18, 2004
Är dags att formatera mina 2 120gb HD's som enbart är fulla med filmer/musik etc.. jag kör alltså inte windows på någon av dessa.
Dock har jag stött på ett problem,
Jag försökte formatera en av hårddiskarna genom Administrationsverktyg - datorhantering - diskhantering, efter 30 min såg jag ingen skillnad utan startade om datorn. Filer återskapades och nu proövade jag formatera disken genom att bara högerklicka på den i utforskaren, detta hjäpte inte heller.. efter 20 min hade inte initieringen rört sig en millimeter.
Så alltså, finns det något vettigare sätt eller program man kan använda för att få denna formatering att fungera, eller tar det en otroligt lång tid?
Vanliga IDE diskar föresten.
August 7, 2003
Fullständig formattering tar ett BRA tag. Men den visar ju hur många % den har gjort hittills, och då är det bara en fråga om att vänta... så det SKA hända något efter 20 min... Hur du den jobbar på disk eller?
En 120Gb tar nog... nu gissar jag bara... 2-3 timmar?
June 11, 2001
18 sekunder per GB tar formateringen med partition magic på en 250 GB disk.
36 minuter ungefär skulle det ta att formatera 120 GB med visst svaj och kanske en slöare disk så borde det i alla fall inte ta mer än 60 min.
Prova att ta bort partitionerna och sedan skapa dom igen, det kan fungera bättre.
2 Guest(s)