July 14, 2005
Jag skulle bli väldigt glad av att få förslag på ATX chassin av modellen mindre presenterade för mej då mitt nuvarande chassi är stort, rymligt och tungt. Jag vill i princip ha ett lätt, litet och trångt chassi som är lätt att möblera med som inte rymmer några onödiga luftfickor.
Just nu använder jag mej av 1 optisk enhet och 1 hårdisk i ett 5.25 fack. Inget annat utöver det vanliga [nätagg, mobo, CPU, GPU]
Någon som har förslag på något litet?
March 11, 2003
Elias wrote: Ja, Lian-Li har gjort några väldigt intressanta chassin med väldigt praktiska dimensioner. Det jag inte kan hitta är dock mått på hur stor CPUkylaren kan vara... Jag måste ju veta om min nuvarande fläns får plats.
Det beror nog mycket på hur moderkortet ser ut också. Och kanske först och främst vilken kylare du har nu.:)
July 14, 2005
Jag har en till fråga... Om det nu skulle gå att klämma in ThermalRight kylaren... Är det då optimalt att ha ett Nätagg som suger in luft med en 120 mm fläkt, alltså som suger luft från b.la. CPUkylaren samtidigt som en annan fläkt blåser på kylaren oxå? Ska man ha ett passivt nätagg kanske? Eller suger det mest av allt? Ett vanligt nätagg med 80mm fläkt i baken kanske är det bästa? Det påverkas inte kylaren av iaf...
2 Guest(s)