July 21, 2006
Hepp!
Köpte ett grafikkort hos Komplett i sommras, vilket tyvärr gick isönder så jag reklamerade det. Komplett godkännde reklamationen och de skickade ett kort som enligt dem var likvärdigt med mitt gamla. Kolla länken nedan och jämnför själva - tycker ni det nya matchar mitt gamla? (gamla till vänster, nya till höger)
http://www.komplett.se/k/kcp.a.....sku=337945
Jag vägrade acceptera detta och krävde att jag skulle få pengar för det gamla istället, vilket jag också fick. Men tänk om jag inte varit så insatt i datorer m.m. då hade jag kanske inte sett skillnaden och accepterat och litat på dem att det de skickade tillbaka var likvärdigt med mitt gamla!
March 14, 2001
Luras och luras, de ger dig ett motsvarande kort av samma modell om det finns och det var vad du fick. 8500GT mot ett 8500GT mer än så ska de inte behöva sätta sig in i skillnaden mellan korten.
Att sen klockfrekvenser och minnestyp skilljer sig mellan korten är något som gör att du inte blir nöjd får man helt enkelt göra som du gjort, begära pengar tillbaks eller få ett annat kort.
September 27, 2005
hände lite liknande för mig med komplett.se. men hittar inte den tråden 😛 handlade iaf om att de satt i ett hiper 580w standard istället för mitt modulära hiper 580w R som var i innan reparationen.
Plus att de nedgraderat mitt moderkort från ett msi k8n diamond till et msi k8n sli-fi med lite sämre överklockningsmöjligheter, usb portar, nätverksutgångar mm.
Blev dock ersatt med 800 kr att handla för eller nåt så jag är ganska nöjd. Men blev lite besviken på deras, vad det verkar, "han märker säkert inget" attityd. 😛
May 6, 2002
McBanjo wrote: Jag hade gått med det till Konsumentverket. De korten är samma modell men ditt gamla kort har ju DDR3 minne samt överklockad gpu. 600 vs 450Mhz.
Herregud människa, flytta till USA 😉
8500GT mot 8500GT, båda med 256MB. Det är väl ungefär så långt dom jämför, man kan få både bättre och sämre.
January 22, 2006
Jag har då inte häller något att klaga på!
Dom ringer ju till och med upp en eller mailar (i mitt fall ringde dom upp) berättar hur det ligger till sedan ersätter dom på bästa möjliga vis!
I mitt fall så hade dom inte ens samma socket av moderkort som jag skickade in så jag vart ersatt med nypriset.
Är man insatt så tar man ju annars kontakt med dom och förklarar med detalj vad en själv tycker är likvärdigt och sedan kommer överens om ett kort. Hade du ett 8500gt så får du tillbax ett 8500gt eftersom den är "likvärdig" din föregående produkt.
2 Guest(s)