Försöker Komplett luras?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Försöker Komplett luras?
svantiloop
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
Member Since:
July 21, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 28, 2007 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Hepp!

Köpte ett grafikkort hos Komplett i sommras, vilket tyvärr gick isönder så jag reklamerade det. Komplett godkännde reklamationen och de skickade ett kort som enligt dem var likvärdigt med mitt gamla. Kolla länken nedan och jämnför själva - tycker ni det nya matchar mitt gamla? (gamla till vänster, nya till höger)

http://www.komplett.se/k/kcp.a.....sku=337945

Jag vägrade acceptera detta och krävde att jag skulle få pengar för det gamla istället, vilket jag också fick. Men tänk om jag inte varit så insatt i datorer m.m. då hade jag kanske inte sett skillnaden och accepterat och litat på dem att det de skickade tillbaka var likvärdigt med mitt gamla!

McBanjo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
Member Since:
May 29, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1157622
September 28, 2007 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade gått med det till Konsumentverket. De korten är samma modell men ditt gamla kort har ju DDR3 minne samt överklockad gpu. 600 vs 450Mhz.

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1157623
September 28, 2007 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

Luras och luras, de ger dig ett motsvarande kort av samma modell om det finns och det var vad du fick. 8500GT mot ett 8500GT mer än så ska de inte behöva sätta sig in i skillnaden mellan korten.
Att sen klockfrekvenser och minnestyp skilljer sig mellan korten är något som gör att du inte blir nöjd får man helt enkelt göra som du gjort, begära pengar tillbaks eller få ett annat kort.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
Member Since:
September 27, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1157632
September 28, 2007 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

hände lite liknande för mig med komplett.se. men hittar inte den tråden 😛 handlade iaf om att de satt i ett hiper 580w standard istället för mitt modulära hiper 580w R som var i innan reparationen.
Plus att de nedgraderat mitt moderkort från ett msi k8n diamond till et msi k8n sli-fi med lite sämre överklockningsmöjligheter, usb portar, nätverksutgångar mm.

Blev dock ersatt med 800 kr att handla för eller nåt så jag är ganska nöjd. Men blev lite besviken på deras, vad det verkar, "han märker säkert inget" attityd. 😛

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1157637
September 28, 2007 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

McBanjo wrote: Jag hade gått med det till Konsumentverket. De korten är samma modell men ditt gamla kort har ju DDR3 minne samt överklockad gpu. 600 vs 450Mhz.

Herregud människa, flytta till USA 😉
8500GT mot 8500GT, båda med 256MB. Det är väl ungefär så långt dom jämför, man kan få både bättre och sämre.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1157639
September 28, 2007 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv fick jag vassaste modellen av asus någonting 939-moderkort när mitt abit standard kort krashade.

Det beror nog lite på vad som finns för tillfället.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
August 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1157663
September 28, 2007 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

De försöker knappast lura dig, de såg att du skickade in ett 8500GT och de skickar tillbaka ett 8500GT, har du sagt till dem att det inte alls är ett motsvarande eller bättre utan snarare sämre? Klaga lite och du ska se till att de skickar ett bättre istället

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
Member Since:
January 22, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1157704
September 28, 2007 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har då inte häller något att klaga på!

Dom ringer ju till och med upp en eller mailar (i mitt fall ringde dom upp) berättar hur det ligger till sedan ersätter dom på bästa möjliga vis!
I mitt fall så hade dom inte ens samma socket av moderkort som jag skickade in så jag vart ersatt med nypriset.
Är man insatt så tar man ju annars kontakt med dom och förklarar med detalj vad en själv tycker är likvärdigt och sedan kommer överens om ett kort. Hade du ett 8500gt så får du tillbax ett 8500gt eftersom den är "likvärdig" din föregående produkt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 316
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL