January 17, 2006
Tjena har fixat ny dator som står i sign. Men jag undrar lite o min fps.
När jag spelar Call of duty 2 med allt på Max med full AA och AF så har jag en fps på 30-40 fps är det bra för mina komponenter?
Jag använder driver version 81.98 rekommenderad av 3dmarks hemsida,
Har testat med alla nya versioner som 83.20 och alla i mellan?
Någon som kan hjälp mig?? 😮 😮 😮
September 21, 2002
Gilgamesh wrote: alltså det blir inte så pga av att du maxar kortet så att den ska visa mer ögongodis..men när du spelar CS så är det bara onödigt att maxa kortet då man inte märker nån skillnad i CS...;)
Du har aldrig spelat CS va?
Skriv in "-freq 100" i Launch Options i CS så får du dina 100 FPS 😉
Och vad du än gör, stäng inte av Vsync i CS om du inte har väldigt bra skärm som klarar uppåt 140FPS i din upplösning
July 24, 2003
drikkcola wrote: din processor e ju en liten flaskhals om du kan klocka den till 2.4-2.6Ghz så kommer det att göra enorm skillnad.
Skojar du eller? En Athlon64 3500+ är ju vrålsnabb i spel. Piskar ju alla Intel CPU's. Även dom värsta Extreme Edition som finns att köpa, och även dom klarar 100fps i cs lätt så det är inga problem där inte. En 1.8Ghz Athlon64 har inga problem med 100fps i cs konstant.
July 14, 2003
drikkcola wrote: din processor e ju en liten flaskhals om du kan klocka den till 2.4-2.6Ghz så kommer det att göra enorm skillnad.
snälla, skriv inte svar om du inte har nån aning om vad du snackar om! :bok:
det räcker med en 3000+ för att lira alla spel, det är bara grafikkortet som är flaskhalsen sen om du inte spelar i typ 640x480 med allt på low men vem fan gör det?
January 7, 2006
drikkcola wrote: iofs så har det gjorts många test där det klart syns att en 3500 är minimum för att driva ett 7800 gtx utan att processorn blir en flaskhals och att om man klockar den så kan det göra STOR skillnad.
Det innebär inte att man inte ska kunna få 100 fps i cs
2 Guest(s)