November 1, 2006
Halli Hallo!
Jo gott folk, det är så att det börjar närma sig datorköp nu och då vill man ju ha det bästa av det bästa(såklart).
Det är dock en sak som jag är lite konfunderad över, jag hade tänkt att skaffa en 24" monitor(Dell 2407WFP), men då den nativa upplösningen ligger på hela 1920x1200 hur klarar då sig mitt system mot dagens och framtidens spel?
Jag har kollat rund på diverse sidor för att snoka reda på reccensioner och liknande, bland annat här på nordichardware. Men då resultaten ofta varierar mellan olika sidor så skulle jag villa höra er synpunkt på det hela.
Alltså hur bra tror ni att diverse spel som Oblivion, FEAR mm med maxxade grafikinställningar kommer att flyta på med delar jag valt att ha i min kommande burk? Se signatur.
Tack på förhand!
May 2, 2006
Du lär inte ha några problem i 1920x1200 med den riggen på ett tag. Nöjer du dig med 4AA+16AF så kan du i princip köra allt i dag (ofta med råge). Det som hittills strular lite beror i huvudsak på att drivrutinerna är lång ifrån helt optimerade på 8800GTX ännu.
Här kan du se vad ett 8800GTX presterar i 1920x1200 i en lång rad av de senaste spelen. Notera att de använder en FX-60 som är betydligt sämre än din E6600, i synnerhet om du överklockar den. En E6600 över 3GHz lättar betydligt på de flaskhalsar som en hel del av spelen i testet uppvisar.
October 28, 2004
Skall du verkligen ha ett 680i?
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
November 23, 2005
November 1, 2006
Det är absolut inget fel på Dells pattskärmar, anses av många vara bland de bästa i världen. Dessutom så har jag aldrig någonsin sett en skärm med en så fantastisk bildkvalité och stilrena design förut.
Vad ska jag säga... jag älskar Dell 2407WFP och inte utan orsak tror jag att många kan hålla med mig om.
August 8, 2003
ElWeed wrote: Skall du verkligen ha ett 680i?
Jag har Asus med det chipsettet och har inga problem funkar super 🙂
1 Guest(s)