January 22, 2006
Tjenare!
Har lite funderingar här... Är så att jag i dags läget kör 2st samsung sata2 250GB diskar @ raid0, och nu börjar det bli ganska fullt i dom,
så jag ska väll köpa en till HDD! Dom diskarna jag har nu ät partionerade i 7 delar (windows, växlings fil, progrma etc,) och en av partitionerna ligger då på 383GB (I:). Och jag har funderat på att köpa en samsung sata2 400GB disk. Nu till frågan; går det på ngt sätt att göra så att 400GBs disken bara fyller på enhet I: ? (Så att det blir 383+400GB på I:). Går det att göra ngn special eller är jag helt fast och att en till partition kommer behövas? Är så att all data jag har egenterligen behöver ligga på en ensam partition, så det vore najs om man kan fixa så att 400GB disken bara fyller på I:.
Aa, tacksam för svar MvH Lehto
November 4, 2001
Du menar att du vill at en Raid0 part (383GB) ska "sättas ihop" med 400GB disken för att bli en 783GB part?
Det tror jag blir svårt.....
En annan sak jag reagerade på är att du har en separat partition för växlingsfiler. Om denna sitter på samma hårddisk som operativsystemet vinner du ingentin, snarare förlorar. För att det ska gå snabbare bör du ha växlingsfilen på en annan (fysisk) disk.
January 22, 2006
padda wrote: Det lär inte gå (i Windows).
7 partitioner, herregud, du får ju flytta runt data som en tok när en partition blir full. Jag föredrar snarare motsatsen, inga extrapartitioner alls.
Och du tjänar inget på att ha växlingsfilen på en egen partition.
Va, jag flytter ju inte runt ngt 😛
har en stor partition som jag lagrar all data, och sedan #1 windows, #2 växlingsfil #3 installerade program #4 Mina dokument
#5 "bränning" #6 temporära filer #7 lagrings partitionen, som jag vill utöka med 400GB som inte ser ut att gå...
Aa, det var väll synd då... Hmm undrar hur jag ska göra då...? Kanske blir en till 250GB då... Hmm.
En till fråga i samma ämmne då; går det att lägga till en till identisk disk till arrayen du redan har utan att formatera?
1 Guest(s)