December 27, 2003
såg denna i datorbutikens nyhetsbrev. är det något att ha? tänkte kanske upgradera, och iom att detta har både PCIe samt AGP kan jag behålla mitt X800PRO ett tag till! dessutom var det billigt!
September 27, 2005
Vilken?
Jag rekommenderar hur som helst denna om du ska ha både pcie och agp. Har kört med det den ett tag är och är jättenöjd!
Asrock - Socket 939 - ULi M1695 (939DUAL-SATA2) - 8CH / SATA / Raid / Lan / PCI-Express
689 kr
http://www.webhallen.com/prod......p?id=45932
Anandtech wrote: Almost everyone likes a story where the little guy wins - David beats Goliath. The little guy comes up with a unique and useful product or tops the Performance charts with a new chipset. Certainly, the ULi M1695/M1567 is just such a success story.
June 8, 2005
Fan va bra.
Jag visste inte at det fanns moderkort som stödjer både PCI Express och AGP 8X, det var ju bra.
Då kan man köpa ny prolle och moderkort men behålla graffe, minne, mm :D.
PS. Finns det andra moderkort som också stödjer både PCI Express och AGP 8X? Skicka länk isåf.
August 16, 2003
själv är jag lite negativ till ASRock. dåliga kretsar till ligt pris, eller vad är deras affärside? är det inte ASUS som äger ASRock, dom komponenterna som inte håller måttet i testerna slänger dom in i ASRocks moderkort, precis som att Logitech har något märke som dom kör sin överblivna skit i.
men det kan ju vara bra om man vill ha nu och inte har så mycket pengar, man ska kanske köpa ett "riktit" moderkort senare.
jag har (min bror kör den) en ASRock bräda, mina erfarenheter: ljudet brusar med skumma oljud så det var ett måste att trycka i ett riktit ljudkort, det inbyggda nätverkskortet började fungera skummt, det gick 2 minuter efter att man startade datorn innan man kunde komma in på internet, sen så dog den helt (bokstavligt död, kör PCI nätverkskort nu) sen så klockar den sämre än dom sämsta moderkorten jag har haft tidigare.
men den har fått bra i tester säger ni?
dom kanske har förbättrat sig?
August 16, 2003
mallan.amd64 wrote: Fan va bra.
Jag visste inte at det fanns moderkort som stödjer både PCI Express och AGP 8X, det var ju bra.
Då kan man köpa ny prolle och moderkort men behålla graffe, minne, mm :D.PS. Finns det andra moderkort som också stödjer både PCI Express och AGP 8X? Skicka länk isåf.
det finns några fler tror jag, men dom presterar väldigt dåligt, det var speciellt någon av agp eller pci-e som gick enormt mycket långsammare än på ett "vanligt" moderkort.
så det är förmodligen mycket bättre att köpa nytt moderkort senare om man ska uppgradera grafikkortet, då har med största säkerhet även moderkorten blivit ännu bättre och med ännu mer features och eftersom det har gått ett tag så har priserna sjunkit 😉
1 Guest(s)