March 10, 2003
Går fint, men skall man klocka eller så brukar man vilja ha samma typ av minnen. Sedan vet jag inte hur dualchannel påverkas, men tror inte det kommer märkas så mycket, kanske går att se i benchmark program.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 14, 2010
Ctrl;1272492 wrote: Går fint, men skall man klocka eller så brukar man vilja ha samma typ av minnen. Sedan vet jag inte hur dualchannel påverkas, men tror inte det kommer märkas så mycket, kanske går att se i benchmark program.
Tack för ditt svar Ctrl. 🙂 Du är snabb med hjälp som vanligt det uppskattas! 😀 Ja jag hade nog tänkt köra med samma märke igen. Får se hur man gör. Synd att DDR2 minnen är så pass dyra bara.
March 10, 2003
Mjo, du har inte funderat på att uppgradera då? Du får väldigt mycket för pengarna även i lägre prisklasser. Vet inte vilken typ av cpusockel du har, men kanske din nuvarande cpu fungerar till ett nyare moderkort? Isf får du kanske moderkort och 8gb för samma pris nästan som DDR2.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)