June 18, 2010
Tjenare alla läsare!
Anledningen till denna tråd är att jag tänkte fråga er läsare vad ni vill veta om bildskärmar när ni läser en recention och hur detaljerad den borde vara.
Vi på Nordichardware kommer framöver att göra en del bildskärms tester och vill ha våra läsares synpunkter på vad ni vill läsa och veta i en recention.
Ser fram emot era synpunkter!
Hare bra
/Patrik Blom
June 11, 2001
Jag skulle gärna se en recention av 30 tums-skärmarna. Speciellt eftersom dessa kostar en hel del och då dessa har en bildkvalité som är svår att avgöra då alla är bra, bättre eller onödigt bra. vilket också avspeglar sig på prislappen. Detta gör att det är svårt att välja pris/prestanda i denna kategori utan att veta om man väljer för mycket eller för lite.
June 18, 2010
Tack för svaret!
Jag ska ta upp det med Bossen och se vad vi kan fixa inom det området. men vad är det du skulle vilja veta om till exempel 30" skärmar, vill du ha siffror på hur bra färgåtergivning och ljusstyrka den har eller vill du mer höra åsikter från en användare för att se om den skulle kunna passa dig.
skulle du vilja ha ett större test av flera skärmar istället för en skärm i taget? för att kunna se skillnader mellan olika skärmar.
Ska se när testerna kommer startas med men tror inte att det tar allt för lång tid:)
Mvh
Patrik
May 14, 2003
Jag skulle vilja se om strömförbrukningen verkligen stämmer med vad tillverkarna anger i sina specifikationer. Tex så finns det 24" beng och Samsung skärm. Skulle som sagt vilja se "vanliga" skärmar vs led skärmar.
Även ms på skärmar skulle vara kul att få data på, men det brukar ju ingå : )
October 24, 2010
Det är alltid tacksamt att se flera skärmar jämföras mot varandra. Skulle gärna vilja få lite "personliga/erfarna" kommentarer till vilken skärm som lämpar sig för gaming och hur långt ifrån den är från den bästa skärmen enligt er. Lika så om skärmen är inriktad mot exempelvis program eller liknande.
1 Guest(s)