December 5, 2007
Tja!
jag är i kvalet på att köpa ett nytt chassi eftersom mitt jag har nu är så himmla stort och tungt
det enda chassit jag har tänkt på är ett Cooler Master Dominator 690 pga. många fläktar ser rymmligt ut, skiter i ljudet men skall även köpa till nya 120-140 mm fläktar som är tysta. det jag då undrar över är
1. Vilka CPU kylare får plats i chassit om man har 2 fläktar i sid plåten (typ ninja Ultra extreme?)
2. Vilka CPU kylare får plats i chassit utan 2 fläktar i sid plåten (typ ninja Ultra extreme?)
3. drar chassit in mycket damm?
4. får ett 8800GTS grafikkort plats? även för framtidens grafikkort så som 9800/4870?
5. är det värt att klippa sönder en av morsans "strumpbyxor" (nylonstrumpor) för att göra ett eget dammfilet för nätagget?
6. vart sätter man fast 140mm fläktarna (tak, botten, bak, front, sid?)
7. övriga saker ni vill informera mig om!
//Korven
January 4, 2008
Kolla även in antec nine hundred om du vill ha ett chassi med bra kylning, har det nu och det finns inget att klaga på direkt! kör med Thermalright ultra-120 extreme så nog får du plats med en CPU-kylare där....
med antecs chassi behöver du inga extra fläktar, det ingår tre 120 mm och en 250 mm...ett mycket svalt, tyst, litet och snyggt chassi enligt mig! och du får plats med grafikkortet utan tvekan! Chassit drar inte in mer damm än andra...:P
April 24, 2007
har också en nine hundred o det eventuella dammproblemet kan du lösa medett par billiga nätstrumpar á la gina tricot 😉
du får plats med i stort sett vilket grafikort som helst bara du tar bort den onödiga fläktplatsen i mitten.
edit: med fläktplatsen kvar får du plats med 8800gts (g80) ja vet ej om nya är större.
February 12, 2003
Dominator är ljusår bättre än Antec Nine Hundred.
Minns inte exakt hur det är, men du får väl plats med valfri kylare om du inte har några fläktar i sidoplåten (vilket du för övrigt inte kommer behöva, då det finns kylning så det räcker i övrigt). Damm vet jag inte, då jag inte behöll mitt speciellt längre. Ett 8800GTS ska dock gå in, eftersom det inte är längre än ett moderkort är brett, right?
December 5, 2007
Mean Machine tack för svaret, just nu har jag en ninja rev b kylare som får plats i mitt nuvarnade chassi (chieftec mesh bigtower) med fläktar på sidan. jag har även 5 hårddiskar tror du det kommer bli värme problem? eftersom det "bara" är en 120mm fläkt som kyler dem?
//korven
December 5, 2007
sent? nej jag har fortf inte bestämt mig, BAL och STUDENT på ingång vart tvungen att prioritera kostym och allt som ingår i att sluta 3:an 😉
fan va gött. måste fortf tänka på detta dock...har tillräckligt med cash för att klara mig denna månad, jag har även läst en massa reviews av detta chassi på Xtremesystems även sökt på google verkar vara ett skit bra chassi... men har besluts ångest!?!
och ja som det ser ut med plats m.m. så tror jag att ett 3870X2 skulle passa i detta chassi har sett folk med gtx kort som är skit långa men ändå haft 3-5 cm över
//korven
February 12, 2003
Jag köpte ett Dominator 690 bara för utseendets skull (och för att det var Coolermaster), blev fruktansvärt imponerad av det när jag väl började bygga i det. Original-Stackern åsido är det nog det bästa chassit jag någonsin rört. Take my word for it, köp den. Du kommer inte bli missnöjd.
1 Guest(s)