March 29, 2001
Jag sitter förnärvarande med Chello's 0,5 Mbps "bredbands-uppkoppling" med nedladdningstider på 15-60 Kbyte/s. Uppkopplingen är hyfsat stabil, men efter den senaste prishöjnings-annonseringen, från 250 till 300 kr för bas-erbjudandet så har jag slutligen tröttnat.
En arbetskollega har intresserat mig för http://www.bonet.se och deras 2,5 Mbps alternativ. Jag bor centralt i Stocholm/Solna så det ska nog inte vara några problem med täckningen. Några här med erfarenheter att dela med sig; goda såväl som dåliga?
Mitt nätverkskort fick jag med Chello för två år sedan. Netgear FA310TX tror jag att den heter. Duger den fortfarande, eller ska man byta? Enligt BoNet krävs förutom en stationär analog tele-uppkoppling, även ett "Nätverkskort med RJ45-anslutning och 10 Mbps Ethernet".
Hur ser en "RJ45-anslutning" ut? Mitt nuvarande nätverkskort har bara ett typiskt telefon-uttag av det slag som man ser på moderna stationära telefonlurar.
March 29, 2001
April 1, 2001
Jag tycker du skall byta till Bonet om du kan. Vad jag har hört om det så är det väldigt bra.
Ditt Netgear FA310TX är ett bra nätverkskort, så det tycker jag inte du skall byta bort. Och den anslutningen som finns på är en RJ45 anslutning, och du har ju 10/100mbit/s så det är inga problem med det kortet
2 Guest(s)