June 3, 2001
Ska köpa en AMD Athlon TB 1,2 eller 1,3 Ghz beroende på pris och prestanda.Hur stor är skillnaden prestandamessigt mellan dom processorerna? Jag har sett ut ett Microstar K7T266 PRO KT266 moderkort som kandidat men jag vet inte om det kommer att fungera me processor och eventuella DDR minnen. Kommer det att funka är allså frågan?
Ska jag köpa 256 DDR eller 512 PC133 minnen?
Är det stor skillnad i hastighet/prestanda mellen dom?
Ska jag köpa ett GeForce2 MX "Golden Sample" 32Mb SDR eller Shihatzu GeForce2 GTS 32Mb DDR. Har tyvärr inte råd me nått GeForce3 kort. Hur bra går det att klocka korten?
Väntar med spänning på nåra bra svar...
Microstar K7T266 PRO KT266 verkar vara ett riktigt bra moderkort! Det funkar bra med DDR ram på det moderkortet! Ja sen skulle jag vilja rekomendera ett Point of view GeForce2 Pro GTS kort som grafikkort! Det kostar ca 1800kr på datorbutiken.com!
Tekniknörd som gillar att träna.
Se bara till att hitta något bra DDR minne! så du kan köra hög buss!
Hur exakt "hittar" jag det?
Du får leta runt lite efter bra minnen..
De fabrikanterna du ska satsa på är Crucial, Micron eller Mhuskin!
De har de bästa DDR minnena för tillfället! Men det kan bli svårt att hitta annat än Samsung minne.. 🙁
May 24, 2001
2001-06-28 00:47, skrev Farenheit:
2001-06-27 22:29, skrev ^AG^:
Varför borra en massa hål när du kan köpa en Addtronics med en massa fläktplatser? 😀Mannen... har en sån, man måste modda dem oxå förstår du 😀 iaf skära bort plåten från fläktplattserna...
Ja ja, okay då 😀 😀 😀
June 28, 2001
June 3, 2001
köpa en AMD Athlon TB 1,2, se till att MK stödjer så stor prole som möjligt. Du kan alltid uppgradera sedan, det är inte värt pengarna att få 100Mhz extra
M
är det gäller G-kortet ska du helt klart köpa Shihatzu GeForce2 GTS 32Mb DDR! D e en j**la skillnad prestandard när det gäller minnes typ, DDR minnena är MYCKET snabbare!
Jag har ett MX kort med SDRAM och brossan har ett med DDR. STOOR skillnad på både prestandard och hur mycket det går att trimma korten..
2 Guest(s)