November 29, 2001
Vi får rätt många frågor i stil med
"Är detta en normal score för min dator?"
"Hur många 3D Marks kommer jag få om jag köper detta grafikkortet?"
Om ni kör 3D Mark test en gång så kan ni skicka in resultaten via deras Online Result Browser: gör det.
När ni skaffat ett login på deras hemsida kan ni söka på andras projekt.
Vill du se hur din dator skulle prestera med tex. en bättre processor så är det bara att skriva in det i sökfunktionen.
http://service.futuremark.com/...../orb/login
Vidare frågor kan läggas i denna tråden om något är oklart. Alla nya "hur många..." frågor i forumet raderas.
February 4, 2002
UndaC wrote:
Vidare frågor kan läggas i denna tråden om något är oklart. Alla nya "hur många..." frågor i forumet raderas.
Helt rätt det har blivit jäkligt många 3Dmarktrådar sista tiden med just som du skriver "Är detta en normal score för min dator?" osv Som dessutom borde va postade i Prestanda/Tävlingar Folk borde lära sig använda sök funktionen istället för att bara fixa en ny tråd eftersom det finns hur många trådar som helst som handlar om samma sak Och det var ju också en anledning till att jag slängde in min 3Dmarkguide https://www.nordichardware.se/.....hp?t=39026 för att folk skulle få lite ideer vad som kan va värt att prova om man vill ha högre 3Dmarkpoäng
August 9, 2001
Har ni någon gång undrat när Futuremark tänker släppa en ny version av den omåttligt populära benchmark-programmet 3DMark 2001?
3DMark 2003 kommer förmodligen att släppas i samband med GeForce FX och detta
kan då jämföras med 3DMark 2001 som släpptes ganska så samtidigt när GeForce 3 kom.
Det var bara lite obekräftade information från nätet.
November 29, 2001
McKinley wrote: Har ni någon gång undrat när Futuremark tänker släppa en ny version av den omåttligt populära benchmark-programmet 3DMark 2001?
3DMark 2003 kommer förmodligen att släppas i samband med GeForce FX och detta
kan då jämföras med 3DMark 2001 som släpptes ganska så samtidigt när GeForce 3 kom.Det var bara lite obekräftade information från nätet.
3d mark versionerna har kommit ut samtidigt som directx uppdateringarna snarare så om det fortfarande är gällande kommer det den 20 typ
November 10, 2002
Arne Anka wrote: [quote=UndaC] Vidare frågor kan läggas i denna tråden om något är oklart. Alla nya "hur många..." frågor i forumet raderas.
Helt rätt det har blivit jäkligt många 3Dmarktrådar sista tiden med just som du skriver "Är detta en normal score för min dator?" osv Som dessutom borde va postade i Prestanda/Tävlingar Folk borde lära sig använda sök funktionen istället för att bara fixa en ny tråd eftersom det finns hur många trådar som helst som handlar om samma sak Och det var ju också en anledning till att jag slängde in min 3Dmarkguide https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=39026 för att folk skulle få lite ideer vad som kan va värt att prova om man vill ha högre 3Dmarkpoäng
Hey Arne,
Hur har d gått med nya proppen då? Läste lite att du fått upp den i 26xx Mhz? Om jag nu inte läste fel. Vill juh snart se lite 3dmark scores från din sida. 16k är väl inga problem för dig nu antar jag?
February 4, 2002
DarkStormZ wrote: [quote=Arne Anka][quote=UndaC] Vidare frågor kan läggas i denna tråden om något är oklart. Alla nya "hur många..." frågor i forumet raderas.
Helt rätt det har blivit jäkligt många 3Dmarktrådar sista tiden med just som du skriver "Är detta en normal score för min dator?" osv Som dessutom borde va postade i Prestanda/Tävlingar Folk borde lära sig använda sök funktionen istället för att bara fixa en ny tråd eftersom det finns hur många trådar som helst som handlar om samma sak Och det var ju också en anledning till att jag slängde in min 3Dmarkguide https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=39026 för att folk skulle få lite ideer vad som kan va värt att prova om man vill ha högre 3Dmarkpoäng
Hey Arne,
Hur har d gått med nya proppen då? Läste lite att du fått upp den i 26xx Mhz? Om jag nu inte läste fel. Vill juh snart se lite 3dmark scores från din sida. 16k är väl inga problem för dig nu antar jag?
Jag har dragit upp den till fsb177x15=2655mhz men jag måste låsa upp den på rätt sätt för att kunna köra tex fsb195x13,5 och just nu vet jag inte exakt hur man gör Det vanliga sättet är ju sista L3 bryggan men då kan man bara köra 12,5 och neråt
November 10, 2002
Arne Anka wrote: [quote=DarkStormZ][quote=Arne Anka][quote=UndaC] Vidare frågor kan läggas i denna tråden om något är oklart. Alla nya "hur många..." frågor i forumet raderas.
Hey Arne,
Jag har dragit upp den till fsb177x15=2655mhz men jag måste låsa upp den på rätt sätt för att kunna köra tex fsb195x13,5 och just nu vet jag inte exakt hur man gör Det vanliga sättet är ju sista L3 bryggan men då kan man bara köra 12,5 och neråt
Ser ut som att du fått ett litet problem på halsen 😛 Får väl önska dig lycka till...
February 4, 2002
DarkStormZ wrote: [quote=Arne Anka][quote=DarkStormZ][quote=Arne Anka][quote=UndaC] Vidare frågor kan läggas i denna tråden om något är oklart. Alla nya "hur många..." frågor i forumet raderas.
Hey Arne,
Ser ut som att du fått ett litet problem på halsen 😛 Får väl önska dig lycka till...
Har fått ett riktigt stort problem på halsen Håller på att letar information som en galning Funderar även eventuellt på att byta moderkort Men funkar det att köra multin på 13,5 på tex ett nforcekort ???
October 10, 2002
AntiChrist wrote: [quote=warzo]Hyperkossan:
Ganska garanterat får du över 10k med det där paketet!
Njaae... Kan bli svårt med ett Ti-200... Skulle tippa på att du får runt 8-9000...
Om hyperkossan hade tänkt dra FSB:n över 200 lär nog 3DMarken sparka över 10k oxå, specielt då även Ti-200 e klockad ti Ti-500 hastigheter
October 17, 2002
Arne Anka wrote:
Har fått ett riktigt stort problem på halsen Håller på att letar information som en galning Funderar även eventuellt på att byta moderkort Men funkar det att köra multin på 13,5 på tex ett nforcekort ???
Det tror jag nog........Fungerar iaf på kt400......& jag tror nog knappast att nforce2 är sämre
November 29, 2001
M@T1n J wrote: Med risk för att verka bakom flötet så skulle jag fråga var jag kan få tag på 3DMark.
annars är http://www.google.com en bra vän att ha vid sin sida 😉
July 19, 2002
tjena allihopa, för nu kommer jag med en jätte "ovanlig" fråga.
som original får jag 2332 poäng i 3dmark 2001 med mitt g2kort
och när jag överklockat det till 204/198 (175/166 original) så får jag 2554 poäng och då körs det stabilt och inga grafikfel (kan dra upp coren mer men känns onödigt). Men jag tycker att jag ska få mer än 2554 poäng med en sån "rätt" så stor överklockning på grafikkortet, eller har jag fel??
July 19, 2002
UndaC wrote: Vad har du för GeForce 2?
Finns ju ett par stycken..
är det ett MX eller MX400 så är det ju inte så konstigt om du inte får mer..
ett 32mb geforce 2mx
och det jag menade var att en höjning på över 30mhz på minnet och 29 på coren borde väl göra mer än typ 200 poäng??
och en fråga till: finns det nåt man kan ställa in i NVMax (det var jag använde när jag överklockade) så att man kan få mer poäng??
3 Guest(s)