March 29, 2008
har ett Leadtek 8800gt, fabriksöverclockat.
Nu verkar det som om org clocken på korten är 900 (minne) 680 (core) och shader 1700.
När jag fick kortet körde jag nyaste nvidia drivrutinerna som fanns. Jag hade då lite högre clocks, ca 50 på minne och shader på 25 extra tror jag det var.
Men efter massa problem (under) så testade jag drivrutinerna på skivan och detta gav lägre clocks (tror jag )
PROBLEMET
Körde lite stress och efter att ha sett folk ha bra över 100 på sina kort ska de klara 83 grader utan att ge fel på diverse grejer. (Testade med auto på fläkten vilket resulterar i X -> 91 grader = 30% och sen stiger den 1% i taget tils den når 91 grader då den går 100% en stund, alltså
Grader/hastighet %
40 / 30
50 / 30
60 / 30
70 / 30
80 / 30
Ca: 86 grader så stiger hastigheten på fläkten 1 % tills den når 91 grader, då går den fullt.
Jag fick hangups i spel och konstiga grafikproblem vid ca 83 grader och det jag kunde tänka mig var att längst bak på kortet ( där man stoppar i extra ström) så sitter nog volt regulatorerna, så jag har sett an fläkt sm blåser där och nu funkar det galant ( testat ATITOOL, var uppe i 91 grader och allt funkar )
Sen undrar jag lite över hur det ska se ut i nyaste nvidia drivern ( den med physX) i physX program-delen.
För mig så står det :
Ingen NVIDIA ... installerad.
PhysX processor :
tomt
Installerade PhysX-motorer
v2.8.1 - högst upp i den långa listan.
På sida 2 kan jag dock välja att ha nvidia som physX.
Det jag undrar är:
1. Kan det ha varit volt som vart för varm på grafikkortet?
2. Var det Leadtek's drivrutiner som ändrade eller vad kan det ha vart?
3. Ska det vara så på PhysX?
March 29, 2008
Cirap wrote: att du inte kommer längre på överklockningen kan mycket väl bero på spännings regulatorerna
prova installera 177.92 (beta) se om det ändrar något för PhysX
Det roliga är att jag inte kör OC, kör som jag fick det. Dock får jag fortfarande problem såg jag, massor av rutor i CoD2 när det blir varmt, samt att fläkten inte börjar rulla vid 90grader, den ska ungefär där gå upp i 100% men icke..
Dock testade jag FURMARK utan några problem, antar att det kan vara DX som strular.
1 Guest(s)