April 29, 2004
är inte hemma i dag .så kan meka med datorn ,
jag kan skriva i forumet. kan svara på frågor berätta vidare , hur jag har gjort inte gjort
Hårdisken enhet 0 blir efter en stund , den går över till pio läge
250 gb , Hitachi Deskstar , 8MB 7200RPM ide ,
E 50 gb , win xp
200 gb C: enbart lagrings filer av media , inga installerad program
100 gb ledigt
jag har prövat ,
med ta ut den andra hårdisken
formatera enbart enhet E: 50 gb i natt , allt fungerade ,
den sister som master .
men av nån okänd anledning efter en stund timmar som gått . när jag vaknar så hade hårdisken i E: C: gått över till pio läge , när datorn var på aktiv med internet ,
När jag la mig i natt så var hårdisken på UMD 2 ,
allti i I moderkort biosen står automtiska inställningar på hårdisken ,
asus p4c800 delux 875 chipp intel 478
Test med ställa in i biosen hårdisken . manuela inställningar för hårdisken ,
varje gång som jag kollar i bios på hårdisken , så visar den alltid rätt information rätta inställningar står inget om pio , står UMD 2.
det hjälpt inte ,
med tvinga in de rätta inställnigar, sätta manuelt , så att win xp , ställer in sig i samma inställningar , som biosen är på , för hårdisken
jag har de rätta inställningar i bios ,
men när man väl kommer in i win xp så visa hårdisken pio läge,
jag kan inte i enhets hanteraren ,
bytta i från pio till UMD 2
dvd brännare har rätt inställningar i win xp + min dvd rom +
min andra hårdisk slav
på nåt sätt så påverkas det buffer level i plextor , 716a min dvd brännare för att enhet 0 är på pio läge
--------------------------
har inte defragtera min hårdisk en enda gång efter som tömmer ofta enhet C 200 gb som är fylld till 100 gb
kan det beror på pio läge om man inte defragtera hårdisken ?
bruka installer om datorn typp 3 gånger om året .
datorn blev mycket mer snabbare efter ny installation efter par timmar blir den seg av pio läget ,
---------------------------------
För ca 10 månader sen fixa jag hårdisken med noll ställa
som den var i från fabriken med hjälp av ett dos program .
dos programet är i från Hitachi Deskstar .
April 29, 2004
kabel är gammal några år på nacken ,
det har alltid fungerat med min gamla kabel som har till hårdisken ,
om det nu skulle vara kabel ,
skulle det inte ha blivit nåt fel i min andra hårdisk också ? pio läge ?
får nog köppa ny kabel onvända har en hel bunt med hårdisk kabalar som är vridna snurrade , kanske kan ha gått sönder nåt av tuna trådarna
April 29, 2004
nu är det så här har 100 gb i c som vill ha ut bränt , första omgången kunde jag bränna utan nån störe problem då hade inte ine alla driv rutiner till dator . fort efter börja använda bitacomet på internet då gick den över till pio , 100 gb ledigt ,
det enda som jag kommer på som skulle kunna ha nåt med problemet göra
är E som har win xp på 50 gb av 250 gb
---------------
gått bra i win xp innan börjat använda bitcomet utan ha masa program driv rutiner , bara det nödvändiga för kunna bränna , så har det gått bra
-------------------
får väl ingen ta installera om enhet e forsätta bränna . tömma enhet c
säger det er nåt vara för fil hanternings program skulle kunna orsak pio läge ?
August 7, 2003
Jag vet inte om jag förstår vad du menar alltid, men en dålig kabel/kontakt kan påverkar en känslig disk mera så den rapporterar fel och windows degraderar den.
Det finns ett antal program som läser smartvärden, en jag kommer på såhär rakt upp och ned är speedfan, men det är ju inte primärt ett sånt verktyg.
Tillverkare av diskar borde ha prog som visar det osv..
April 29, 2004
smartfunktionen
har aldrig använt för ut smartfunktionen
kan ingenting om det , vet att jag kan välja automastisk eller enblade i bios på moderkortet smartfunktionen
hur start man smartfunktionen ? finns det redanb imin dator kan gå ut till dos consolen . måst det vara typp dos program från hårdisktillverkan som ska lada ner köra undersöknings program för slippa på verka , det som ska ha ut bränt
2 Guest(s)