January 6, 2004
Hej, har en fråga om omvandling mellan 2 olika medier.
Jag har ett antal kasettband hemma med musik på och jag måste bara ha musiken som finns i dem. jag vill på något sätt kunna omvandla dem till waw eller annat format för att kunna spela upp i datorn eller cd.
Det enklaste är om jag kan ta kontakt med något företag som kan hjälpa till eller om man kan köpa någon manick för det någon som vet?
March 10, 2003
Ta en ljudkälla som du kan få ut ljudet ifrån till 3.5mm kontakt (freestyle plugg). Denna trycker du in i datorns Line-In uttag.
Sedan så spelar du in i valfritt program i datorn. Vilket format det blir i beror på programmet du spelar in med.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 7, 2002
3,5 mm stereoplugg (såna som finns på freestyle), hane, i bägge ändar. Finns bland annat en som är 1,5 m lång, på Clas Ohlson, artikelnummer 38-1236 (sök på numret på deras hemsida, verkar inte gå att direktlänka), kostar 39:-.
Finns säkerligen billigare på massor av andra ställen men då får du leta själv.
Tips på gratis mjukvara: Audacity.
January 6, 2004
Hej tack för det teroN - jag har nu varit och köpt sladden på clas ohlson en 5 meter. Nu vill jag veta vilket program som kan spela in till WAW eller mp3 helst WAW för att få bästa möjliga ljud. Jag vet att det finns massor men rekommendera mig ett så slipper jag leta.
Tack för svar,
1 Guest(s)