October 3, 2001
Hepp,
Jag har ett jobbigt problem. Köpte nya delar till mig och min brors dator häromdagen. Det bidde:
MSI K8N NEO2 FX
AMD Athlon 64 3200+
Sedan innan hade vi båda varsitt Galaxy 6800GT och 2 X 512 2700
Båda datorerna är nu identiska, nyformaterade och jätte fina =)
Om man bortser från att den ena datorn fryser var 10:e sekund i vissa spel och i andra inte. (den andra går klockrent i alla)
Den fryser i 2 sekunder sen går den bra i 10sekunder i:
Call of dutey 2 (demo)
Half Life 2
E.T
Cabelas Big Game Hunter 2005
Men i:
Quake 3
Doom 3
så går den klockrent
Jag har provat diverse drivrutiner och tempen är det inget fel på.
Win XP pro sp2 swe är det förövrigt på båda.
Någon som har varit med om något liknande?
October 3, 2001
Sitter på jobbet nu. Men det är precis nyinstallerad. Sitter inte på något nätverk eller ut mot internet och det enda som är installerat är drivrutiner och spelen.
Vi spegel installerade båda datorerna och som sagt det är bara ena som har problemet.
Har jämfört processerna på datorerna och de var samma.
April 13, 2004
Aurelius wrote: Sitter på jobbet nu. Men det är precis nyinstallerad. Sitter inte på något nätverk eller ut mot internet och det enda som är installerat är drivrutiner och spelen.
Vi spegel installerade båda datorerna och som sagt det är bara ena som har problemet.Har jämfört processerna på datorerna och de var samma.
Prova att sätta i grejerna en gång till i den burk som strular 😛 😕
October 3, 2001
Lyckades få den att funka hjälpligt. Funkar med äldre drivrutiner, 60 någonting. Konstiga är bara att de nyaste drivrutinerna funkar i min som är identisk. Men skit samma. funkar nu.
Kollade igenom så att inget satt fel. Borde det iofs inte göra då mitt jobb de senaste 5 åren är att bygga burkar.
1 Guest(s)