January 20, 2003
Har lite funderingar på detta moderkort, då menyerna ändrades helt i nya BIOSet så förstår jag dem inte längre.
T.ex.: FSB står som standard på 1066MHz i bios, antar att det egentligen är 266MHz eller?
Ställer jag då in "linked" och 1:1 ratio på minnena så körs de också i 1066MHz, känns ju inte riktigt rätt.
Funderade på att dra upp FSB till 400 och köra minnena i 1:1 då jag antog att FSB x 2 = effektiv hastighet på DDR, men enligt BIOSet skulle minnena vara uppe i 1600MHz.
Är det bara BIOS som visar fel siffror eller är det jag som tänker helt fel här?
Och för övrigt, tjänar man någonting på Core2Duo genom att köra 1:1, på gamla Athlon's vet jag att det gjorde stor skillnad.
May 5, 2004
Det är så på nvidia brädor, ivf deras S775. De räknar "quad" så som du skriver 1066 är 266, kan va lite förvirrande i början.
På 775 plattformen går det exprementera lite på minnes ration, själv föredrar jag alltid 1:1.
Men eftersom FSBn e så pass hög så kan man köra minnet högre med utan att de blir negativt på någe sätt.
1 Guest(s)