August 28, 2004
Tror det är en pentium 3:a, med 256 MB ram eller liknande. En kompis burk ,men han frågade ifall jag var intresserad utav den.
Tänkte då ifall man kan köra FTP på den och ha kring en 2000 GB eller så på en 100/100 lina. Skulle det bli långa accestider om man kör imagehost eller så? Klarar en sådan slö dator av att skicka i 10 MB/s+?
January 13, 2004
Har ett FTP program till min PSP den kör på 333 MHz i överklockat läge.
Har bara testat lite men det funkar fint.
På min PC när jag har 4000+ KB/sec ner och 2000+ KB/sec upp då går det inte äns att stänga ner ett program.
Så jag tror det beror lite på hur mycket trafik du kommer ha på datorn är det avgörande.
August 28, 2004
Wolfman_00 wrote: Har ett FTP program till min PSP den kör på 333 MHz i överklockat läge.
Tro det beror lite på hur mycket trafik du kommer ha på datorn är det avgörande.När jag har 4000+ KB/sec ner och 2000+ KB/sec upp på min PC då går det inte äns att stänga ner ett program.
Kör du FTP på din PSP, eller vad säger du? Isåfall bör det gå att få upp hastigheterna lite till 😛 på en 800 Mhz.
August 28, 2004
ViU wrote: 800mhz borde nog räcka rätt långt, att flytta data från diskarna till nätverkskortet är inte speciellt jobbigt så länge du har DMA. Om du dessutom lägger in en lättare linuxdistribution så kan du nog nyttja dina 100mbit utan problem.
Gäller detta i båda riktningarna? Alltså sammanlagt ~20 MB/s. Delat på flera olika hårddiskar givetvis.
1 Guest(s)