November 21, 2001
Har fått ett HemPC erbjudande och det är detta märket på datorn. Specsen på datorn är det inget fel på men jag undrar om Fujitsu Siemens är något att ha? Gör dom hyffsade datorer eller? Om ni totaldissar detta märke vill jag gärna veta varför också
Jag meckar inte så mycket med datorn. Det enda jag gjort på 3år med min 400MHz är att byta grafikkort och sätta in en till HD.
November 21, 2001
Specen är:
Intel 850 P4 2GHz
512MB RDRAM
80GB IDE HD
64MB nVidia GeForce 3 TV-Out
16x48x DVD-ROM
12x/10x/32 CDRW
SB Live 5.1
+ lite annat som subwoofer och sånt.
Jag kommer sammanlagt att få betala 9000:- för den.
Och jag ska ha den till spel, spel och åter spel 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Gnutt den 2001-12-29 17:04 ]
December 26, 2001
Ska få en likadan men med 256mb ram i februari/mars 😛 Ringde in och frågade vilka tillverkare av moderkort, grafikkort mm
Svar: Öh...ju..vi tar det...biligasten vi kan hitta... Alltså så får man den biligast skit som finns på marknaden :burn: De gör iaf inga egna moderkort så den borde gå att klocka litte iaf.
November 21, 2001
On 2001-12-29 23:40, Voodoozzz wrote:
Ska få en likadan men med 256mb ram i februari/mars 😛 Ringde in och frågade vilka tillverkare av moderkort, grafikkort mm
Svar: Öh...ju..vi tar det...biligasten vi kan hitta... Alltså så får man den biligast skit som finns på marknaden :burn: De gör iaf inga egna moderkort så den borde gå att klocka litte iaf.
Aja, det är ju bra att dom inte gör egna moderkort som t.ex. compaq... det är hyffsat jobbigt
[ Detta Inlägg ändrades av: Gnutt den 2001-12-30 10:51 ]
November 11, 2001
Jag har själv en scaleo 800mhz... Går ganska stabilt men den e väldigt seg för att vara en 800mhzare tycker jag. Lite drygt 2000 poäng och 70 fps i cs e väl ok men inte mer, och då har jag ändå bytt grafikkortet till ett geforce2 GTS från Ati Xpert 2000 32mb (som jag fick 40 fps med).
Detta skulle vara en "värstingdator" men det tycker jag inte, som det är sagt tidigare är det snålat på det mesta som inte syns (som tex moderkortet som e ett MSI fast billigt slot1 kort och DVD-n brummar ganska mycket). Men annars e det bra, hehe. Jaja, vem vet, de kanske har bättrat på sig.
1 Guest(s)