January 18, 2002
När jag spelar Quake3 i fullskärm så fylls hela skärmen ut. i alla upplösningar.
cs steam funkar inte lika bra. när jag startar spelet blir det en liten ruta, och jag kan se övrig windowsmiljö i bakgrunden. där har jag provat samma upplösningar som i q3. 640*480 samt 800*600. har inte windowed mode ikryssat.
i windows har jag 1280*1024
någon som vet vad det kan bero på?
har gf4ti4400 grafikkort, kör på dvi-kabeln.
Samsung SyncMaster 931BF heter skärmen.
January 18, 2002
Ctrl wrote: Quake är OpenGL och CS Direct3D, kolla inställningarna på dina drivrutiner.
Alternativt uppdatera dom.
Har uppdaterade drivrutiner.
D3D funkar inte, då sätter den sig i software mode och spelet har skitlåg fps och ser väldigt pixligt ut.
Open GL så blir det en liten skärm...
Har winXP föresten om det också spelar roll.
June 11, 2001
Din skärm är väl en platt-skärm?
Det innebär isf att dina punkter är av fast storlek och tex bara 800x600 utnytjas, till skillnad från en CRT som reglerar storleken på pixlarna.
Kolla att spelet är inställt på samma upplösning som skärmen har. Annars så blir bilden mindre.
Window-mode och upplösning är inte samma sak, där window mode innebär att spelet kan köras i ett separat fönster på skrivbordet tillsammans med andra program.
1 Guest(s)