November 4, 2001
Om du ser på/använder widescreen material ofta så är ju en sådan skärm att föredra.
Sitter du mest och surfar/spelar kanske det är bättre att ta en vanlig. Ska man spela på en tft är man nästan helt bunden till att köra spelen i skärmens native upplösning, dvs den upplösningen som skärmen är speccad för. Kör du en lägre upplösning blir bilden otroligt ful. Många spel har inget stöd för Widescreen upplösningar heller.
Problemet med spel och upplösning gäller alla TFTer. Går att köra i lägre upplösning med svarta kanter runt om förutsatt att ditt grafikkortet stödjer denna funktion.
March 23, 2003
Köpte mig en 19" Widescreen för ett par månader sen.
Är mycket nöjd, bortsett från, precis som SuperNova säger att det ser skit ut om man inte kör i upplösningen som skärmen är gjord för.
De nyare spelen har nästan alltid stöd för widescreen-upplösningar.
Har man tur så har man möjlighet att spela äldre i fönster.
August 8, 2006
denstore wrote: Allvarligt talat så tycker jag att Widescreen är ganska meningslöst på skärmar under 23". Surfandet känns störigt på en bred men låg skärm, och det är tveksamt om många spel blir bättre i Widescreen.
Efter att ha spelat på en WS är iaf min personliga erfarenhet att det är mycket bättre men nackdelen är att man behöver ett rätt fläskigt grafikkort om man ska köra native 1680x1050.
WS ger en bättre spelkänsla och är mer anpassat efter människans synfält eftersom det är brett och inte fyrkantigt.
En nackdel med WS är dock att vissa spel kräver lite pill för att få igång i WS läge. Men på widescreengamingforum.com finns det lösningar till de flesta spel.
2 Guest(s)