September 21, 2005
Hej har funderat på att köpa ny dator och undrar om nedanstående dator verkar vara ok?
Är det ett bra moderkort? jag är inte så bra på dessa sakerna.
Och om minnena är nåt att ha har fattat det som att det är CL3 som står för hastigheten?
Grafikkort LeadTek GeForce 6600GT 128MB PCIe DDR3 560MHz
Moderkort Asus A8N-E, NForce 4 Ultra, HT1000, 4xDDR400, PCi-x, Lan, Socket 939
Processor AMD Athlon64 Venice 3000+ BOX S939
Minnen Kingston 1GB kit 2x512mb DDR400/PC3200 (CL3)
ATX Miditower Cooler Master Centurion Black 350 W Realpower
3.5" Floppy Samsung 1,44 MB Redan köpt
DVD Brännare NEC 3540 Dual layer Redan köpt
Hårddisk 200GB Seagate Barracuda 7200.7 8MB Redan köpt
Det blir ca: 6000 kronor för det här paketet
Verkar det vara en vetig dator för vardagssyslor samt för lite spel?
Kringutrustningen har jag precis inhandlat nyligen
Samsung 19" TFT 913N 8 ms
Tangentbord Microsoft multimedia keybord black
Mus Logitech MX 518 optisk mus 1600 Dpi
Labtech puls 385 högtalare med sub
Mvh Nicklas.
September 21, 2005
Dinos wrote: Skulle nog satsat på annat DualPack när det gäller minnet. CL3 är inte bra, och det är inte 100% säkert att du kan sänka timings på dom.
TwinMOS eller dylikt med CL2,5 är inte dyrare.
Är dessa minnena nåt att ha?
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs CL 2,5
Nicklas
March 5, 2005
Man ska ha så låga timings dvs CAS värde, så tex ett minne som klarar CAS3 i 400Mhz har sämre prestanda än ett minne som klarar CAS2 vid 400Mhz. Ju lägre CAS värde desto bättre minne, men tyvär också dyrare 😕
Dom minnen du skriver om ovan verkar rätt bra men om du kan hitta TwinMos med BH5 kretsar (det är inte svårt) så rekomenderar jag dom. Bäst valuta för pengarna, CAS värde går att sänka oftast utan problem och dom funkar finfint till att överklocka CPU om du är lagt åt det hållet 😀
September 21, 2005
Redzo wrote: Man ska ha så låga timings dvs CAS värde, så tex ett minne som klarar CAS3 i 400Mhz har sämre prestanda än ett minne som klarar CAS2 vid 400Mhz. Ju lägre CAS värde desto bättre minne, men tyvär också dyrare 😕
Dom minnen du skriver om ovan verkar rätt bra men om du kan hitta TwinMos med BH5 kretsar (det är inte svårt) så rekomenderar jag dom. Bäst valuta för pengarna, CAS värde går att sänka oftast utan problem och dom funkar finfint till att överklocka CPU om du är lagt åt det hållet 😀
Hur hittar jag dom specarna på internet om man tittar på internetsidorna som säljer minnen så hittar man inte tillräkligt bra info.
Och var kan man köpa sådana minne vad är prisskilnaden?
Mvh Nicklas
1 Guest(s)