October 21, 2005
Tjena på er gubbar. Befinner mig i USA (pluggarjobbar) och är riktigt sugen på att bygga ny rigg snart. Har läst runt lite om nya moderkort med 24-pin kontakter, och att nya GFX kort som 7800 GT(X) kommer kräva extra ström via den extra 4-pins kontakten. Jag köpte en Ultra X-Connect UV Modular 500W med 34A@12V för 30 dollar, och undrar om den kommer fungera i ett SLI-system (från början med ett GFX-kort). PSU:n är ATX2.03 klar och jag kan inhandla en 24-pin sladd samt en PCI-Express sladd från Ultra. Är det ABSOLUT nödvändigt att ha dessa 24-pins samt PCI-Express sladdar till mobograffekorten? Har också läst att DFI mobos är väldigt kräsna när det gäller PSU eftersom de kräver extra juice like crazy. Länka gärna till newegg.com då jag kommer beställa det mesta därifrån. Ska jag använda Ultra PSU:n som backup o köpa ett nytt PCI-Express SLI-certified nätagg? Your opinionssuggestions?
MVH
Poddan
March 11, 2003
Delph1 wrote: 24-pin klarar man sig utan, men PCI-E-kontakten till graffet är ett måste.
//Andreas
Fast det brukar i.of.s. följa med en molex --> PCI-E-konverterare till de flesta grafikkort som behöver det.
Jag tror nätagget kommer att räcka bra, poddan. 7800GTX drar mindre än 6800Ultra, och jag körde en sådan uppsättning på ett 480W Antec-agg utan större fadäser. Dock så är 24-pin nästan nödvändigt för DFI-korten. Det går ibland utan, men jag hade inte rekommenderat det.
October 21, 2005
November 27, 2003
poddan_peno wrote: thx for hjaelpen. Sitter o kikar runt pa newegg men de verkar inte ha Ultra modular cables, jaja, far bestalla direkt fran Ultra! Mkt skillnad med att ha en PSU med 24-pins ATX o att saetta dit en 24-pins modular sladd?
MVH
Alex
Ett litet spänningsfall får du ju med adapter, men det är oftast ganska försumbart.
//Andreas
October 21, 2005
March 11, 2003
poddan_peno wrote: läste lite på Ultras forum att spänningsfallen blir minimalt med den sladden, eftersom den inte bara konverterar själva kontakten, utan ger verkligen den strömmen som behövs, so now I feel relieved! tackar åter för svaren gubbar!
No problemo. Och välkommen till forumet.
1 Guest(s)