April 14, 2004
Tjaaaa
Lite prolle djungel typ, jag skall snart införskaffa mig en ny prolle och det är socket 939 blir det. har kikat på dessa o dom har samma prisnivå alla och undrar vilken är det bästa köpet av dessa?
Athlon64 3800+, 2.4 GHz, 512kb Cache, Venice
Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache, San Diego E4
Opteron Model 148 (2.2 GHz), 1MB Cache, 0.09 Micron, Hyper Transport 1000MHz, Singel Core
July 21, 2006
Har ingen erfarenhet av Opteron processorerna, så den vågar jag inte riktgigt uttrycka mig om, med annars borde väl Athlon64 3700+ vara den bättre eftersom den har större Cache minne än 3800+, men eftersom jag inte vet nåt om Opteron så är jag inte helt säker.
Det enda "riktiga" egentligen i dagens läge är väl annars en Core 2 Duo 😀
March 23, 2003
Socket 939 tillverkas inte längre, vad jag vet, så beroende på om du vill ha ett system som går att uppdatera i framtiden så kanske du ska tänka på nåt annat?
När jag tänker lite snabbt så måste jag väl säga att DDR-ramet (version 1), nu bara används av Socket939, eller har jag fel?
dvs, det kommer kanske bli svårare att köpa till extra ram till burken senare...
Slutsats: har du råd, köp en Core2Duo
April 14, 2004
Templar- wrote: Socket 939 tillverkas inte längre, vad jag vet, så beroende på om du vill ha ett system som går att uppdatera i framtiden så kanske du ska tänka på nåt annat?
När jag tänker lite snabbt så måste jag väl säga att DDR-ramet (version 1), nu bara används av Socket939, eller har jag fel?
dvs, det kommer kanske bli svårare att köpa till extra ram till burken senare...Slutsats: har du råd, köp en Core2Duo
Jo det förstår jag men dom e dyrare o jag har ju kört mitt socket a och athlon XP 1800 😉 i snart 6 år så ja kommer att tycka detta e en stor uppgradering 😉 Jag har över 2 gb i minne på mitt nuvarande o det är DDR så jag ville ju använda det.
1 Guest(s)