November 23, 2005
Skall köpa en begagnad processor till mitt socket 775 moderkort. Har redan fått lite olika förslag på P4;or via blocket etc.
Undrar bara hur säljaren skall kunna bevisa att processorn inte är pajj då han bor 100 mil från mig? Någon som har förslag på det?
Bor i Göteborg, söker prolle till s775...
August 16, 2003
finns många skojare på blocket, men jag har svårt att tro att risken för att få en defekt processor är särskillt stor, skulle väl vara om någon idiot med heltäckningsmatta och flesetröja fingrar förmycket på pinnarna.
du bör istället oroa dig för att inte få något alls.
om det inte rör sig om så mycket pengar så kan blocket på distans fungera men jag vill helst göra upp på plats.
Tradera däremot där lämnar man ju omdömmen på varandra så där är risken att bli blåst ytterst liten.
December 27, 2003
Poontus wrote: finns många skojare på blocket, men jag har svårt att tro att risken för att få en defekt processor är särskillt stor, skulle väl vara om någon idiot med heltäckningsmatta och flesetröja fingrar förmycket på pinnarna.
om det inte rör sig om så mycket pengar så kan blocket på distans fungera men jag vill helst göra upp på plats.
Tradera däremot där lämnar man ju omdömmen på varandra så där är risken att bli blåst ytterst liten.
Vart hittar du pinnar på LGA775 🙄 :-k
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
December 17, 2005
Poontus wrote: finns många skojare på blocket, men jag har svårt att tro att risken för att få en defekt processor är särskillt stor, skulle väl vara om någon idiot med heltäckningsmatta och flesetröja fingrar förmycket på pinnarna.
Inte vet jag om det finns mer skojare på blocket än något annat ställe.. Mer folk = mer skojare ofc..
Även på Tradera finns fall där "bra säljare med höga omdömmen" dragit fet scam.. Så säker är man aldrig när man handlar över internet..
November 23, 2005
August 28, 2004
Bjornstrom wrote: Finns inga säkra sätt om du inte kan testa i förväg.. Men kör genom internetgirot.. Det fungerar så att du betalar till Blocket, säljaren skickar, du får paketet och godkänner, säljaren får pengarna...
Låt oss ponera att köparen hävdar att paketet inte gått fram, och kräver tillbaka pengarna från blocket. För att göra det säkert måste man först skicka varen till blocket som verifierar, packar om, och skickar iväg den igen.
1 Guest(s)