Fungerar gör det alldeles säkert.. men det är nog lite overkill om du inte ska byta prolle också..
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
Som tidigare föra författare så håller jag med om att det kommer alldeles säkert att funka.....men skull nog å det bestämmdaste rekommendera dig att lägga dem pengarna på nytt moderkort å processor...lr iaf en ny processor...å därefter ett nytt graffik kort....för att får den prestanda som dagens ny garfik kort kan ge ...krävs att man har en processor som "orkar driva dem"....kan bara se till mig själv....visserligen kör min Celemine i 1020mhz...men det är dock en celeron....skulle minst behöva en P3 för att få ut ordentligt med effekt av mitt graffe....men men ...det är som vanligt plånboken som sätter stopp...!
19" Iiyama
Abit BX133 Raid
Celeron II 633@1020mhz 1.9v
3*128 Mb ram
Gainward GeForce2 GTS/400 64MBDDRam
AUreal SonicVortex2
Intellinet 10/100
200Gb Hdd
[ Detta Inlägg ändrades av: Michael den 2001-07-28 17:32 ]
June 3, 2001
ok visst jag ska köpa nytt moderkort + cpu också men tänkte vänta några månader tills p4 2ghz och palaminon kommer, men skulle gärna vilja ha ett nytt grafikkort innan för jag vill bland annat ha tvut, men var fundersam om min cpu verkligen kan driva ett gf3 eller nätagget för den delen, isf det inte går så känns det lite onödigt..
June 7, 2001
Jorå. Med GF3-an lär du plötsligt kunna spela alla dina spel i de mest hysteriska upplösningar. Men de kommer inte att gå mycket fortare.
Får du typ 40fps i Q3 i 640x480 nu så lär du få samma i allt mellan 640x480 och 1600x1200 sen.
Riktig extas lär du inte uppnå förrän du matchar grafikkortet med en GHz-CPU senare.
Vill hålla med NemOne till 100%! Det värsta som finns är att ha en grov flaskhals i sitt system! Det kommer störa dig varje dag du använder datorn! Jag lovar!!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
hehe jo ni har nog rätt men med mitt nuvarande voodoo2 går det inte lira spel som tex max payne och ingen tvut, frågan är ju om det kommer att sjunka något på några mån?? jag menar nvidia har ju i princip monopol sedan dom köpte 3dfx och kan sätta vilket pris dom vill pga ingen konkurans 🙁
2 Guest(s)