December 17, 2005
Hejsan jag har en celeron cpu just nu och den suger EXTREMT. Och jag tänkte köpa ett nytt cpu. Skall vara runt 3.0 ghz men jag har fått höra att prescott inte fungerar till mitt moderkort :(. Är det sant ???
Mitt moderkort -->http://www.epox.nl/products/vi.....uct_id=286
Och nortwood cpu:n är ju skit svårt att få tag på. Har letat järnet utan att hitta.....
March 10, 2003
Kollar man på biossidan så nämner dom en fix för prescott där.
Kolla vilken version av bios du har. Har du en gammal kanske du måste uppgradera den.
Annars verkar det fungera. Dock kanske du skall kolla över din kylning.
Om du köper en Tray (dvs utan cpufläkt) och du tänkt använda din gamla kylare.
Så kanske inte den räcker till att kyla en prescott. Prescott blir som bekant extremt
varma och kräver god kylning.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 17, 2005
Ctrl wrote: Kollar man på biossidan så nämner dom en fix för prescott där.
Kolla vilken version av bios du har. Har du en gammal kanske du måste uppgradera den.
Annars verkar det fungera. Dock kanske du skall kolla över din kylning.
Om du köper en Tray (dvs utan cpufläkt) och du tänkt använda din gamla kylare.Så kanske inte den räcker till att kyla en prescott. Prescott blir som bekant extremt
varma och kräver god kylning.
Ok, Men nu uppstod ett nytt problem för mig hehe..
Gjorde så här.. laddade hem rar filen med bios. brännde rar filen som image på nero.
Starta om datorn och valde "starta från cd skiva"
Då började den läsa en massa saker från cd skivan.
Och sen kom det upp en ruta "är du säker på att vill fortsätta eller något"
ja/nej ja så klart . Sen kommer de upp en ruta att jag anger fel bios namn eller något !?. Fattar som ingenting. Vad gör jag fel ????
July 23, 2005
2 Guest(s)