December 13, 2005
Köpte ett Gainward 6800GT Goes Like Hell som ska kunna klockas till 400/1200 från fabrik med garanti, köpte det begagnat. Men jag kan bara köra en lite stund på de hastigheterna sen blir kortet överhettat, dock är det inte minnena utan kärnan. Satt en Zalman VF700-Cu på, har även tagit bort den och lagt på ny kylpasta men det hjälpte inte mycket.
Då tänkte jag att jag hade för dålig luftcirkulation i chassit(bara en 120mm in) och jag borrade hål i golvet på chassit och monterade dit en 120mm som blåser nästan rakt på kortet, tyvärr även det tog inte bort problemet. Jag kunde spela längre men till slut blev det överhettat igen.
Någon som vet var problemet kan ligga?
December 13, 2005
Jag har provat med orginalkylaren och den va sämre...som jag skrev innan har jag en chassifläkt som blåser på den, vet inte exakt vilken temp kortet har när det dör...skulle gissa på en bit över 80 grader. Jag har endast provat att hoppa ur spel och kolla tempen men den sjunker så snabbt så det är inte lätt att veta ingame tempen, det borde finnas program som övervakar med en kurva som man kan läsa av eller liknande, vet dock inte nåt prog.
1 Guest(s)