February 1, 2003
Att båda är referensdesign det vet jag och rimligen bör dom även överklocka ungefär lika mycket som andra 8800GTX även om det var spridda skurar hos anandtechs 8800-roundup och enda test jag sett med detta kort där dom även testade att klocka det var på italisenska tomshardware och då var det bättre resultat än vad anadtech fick till speciellt då på minnet även om jag är lite skeptisk till det resultatet.
Så min fråga är om Gainward Bliss 8800GTX är nåt att lägga ca 250kr extra för jmfr XFX 8800GTX som aldrig verkar komma i lager där det är beställt.
Nån som har erfarenhet av just Gainwards kort och om dom tillhör dom bätre eller sämre korten inte minst överklockningsmässigt?
November 4, 2001
I och med att företagen förbjuds att överklocka och så det bara skiljer 250:-,
så tycker jag du ska ta det kortet med den bäst support, bästa kylaren (om det skiljer) samt bästa "bundlingen".
Måndagsexemplar existerar alltid så du han kan ha otur med vad du än väljer, men du kan även ha tur.
November 23, 2004
Gainward lånade väl ut kort till Kinc om jag inte minns fel Jag hade med Gainward att göra i ett garanti ärende för ett tag sedan där återförsäljaren gått i kk det slutade med att de inte svarade på mina mail Utan hänvisade mig till den jag köpt kortet av. Ang 8800GTX korten har jag läst att de alla skall vara byggda av Asus vet inte om det stämmer dock
February 1, 2003
SuperNova wrote: I och med att företagen förbjuds att överklocka och så det bara skiljer 250:-,
så tycker jag du ska ta det kortet med den bäst support, bästa kylaren (om det skiljer) samt bästa "bundlingen".
Måndagsexemplar existerar alltid så du han kan ha otur med vad du än väljer, men du kan även ha tur.
Tror att det är rätt så fattigt med bundlade varor till båda korten, kylaren är ref.design där endast dekalen skiljer sig åt utom på ett sparklekort och ett från EVGa. Supporten har jag ingen erfarenhet av till något av märkena då jag inte haft nåt av dom.
Om jag skulle beställt XFX där det fanns i lager så skulle prisskillnaden varit noll eller obetydlig då det hade gått på ungefär samma summa där.
Kan tänka mig att det som skiljer är klockprogrammet som man får med.
Sen tror jag inte att DB går omkull i första taget så där är jag inte orolig så jag funderar starkt på att lägga på den lilla summan för att få tag på kortet snabbt.
February 12, 2003
Det spelar ingen roll om DB går omkull eller inte, deras support är i det närmaste obefintlig... Jag tror jag skickade de 150 mail eller nånting om att jag hade avbeställt ett paket som de skickade ändå, det enda jag fick tillbaka var fakturor med mer och mer påminnelseavgifter... Inget mail, ingenting.
Sedan dess handlar jag inte därifrån.
February 1, 2003
Mean Machine wrote: Det spelar ingen roll om DB går omkull eller inte, deras support är i det närmaste obefintlig... Jag tror jag skickade de 150 mail eller nånting om att jag hade avbeställt ett paket som de skickade ändå, det enda jag fick tillbaka var fakturor med mer och mer påminnelseavgifter... Inget mail, ingenting.
Sedan dess handlar jag inte därifrån.
Tråkigt, men också konstigt för jag skickade in ett trasigt 6800GT till dom (DB) efter att det första året gått och deras garantiperiod var över och det var inga problem att få dom att ta emot det och skicka vidare till tillverkaren som har 3 års garanti på sina produkter. Att det sen tog 4-5 månader att få det utbytt mot ett 7800GS är ju tillverkarens fel.
February 12, 2003
gamer wrote: Att det sen tog 4-5 månader att få det utbytt mot ett 7800GS är ju tillverkarens fel.
Nähä, du.
Om du skickar in ditt kort till butiken där du har garanti, så ska de skicka dig ett nytt kort, och sedan får de kräva ersättning av tillverkaren bäst de vill.
Förvisso var garantiperioden utgången, men jag skulle kunna sätta Delph1s enda testikel på att det var DB som segade sig med att skicka vidare kortet. 😉
February 1, 2003
Mean Machine wrote: [quote=gamer]Att det sen tog 4-5 månader att få det utbytt mot ett 7800GS är ju tillverkarens fel.
Nähä, du.
Om du skickar in ditt kort till butiken där du har garanti, så ska de skicka dig ett nytt kort, och sedan får de kräva ersättning av tillverkaren bäst de vill.
Förvisso var garantiperioden utgången, men jag skulle kunna sätta Delph1s enda testikel på att det var DB som segade sig med att skicka vidare kortet. 😉
Tror jag inte för detta var precis när 7800GS AGP kom och DB erbjöd då mig ett BFG 7800GS OC istället eftersom dom inte hade nåt datum för MSI 7800GS.
1 Guest(s)