July 22, 2003

Jalle64 wrote: Om du loopar 3dmark 03 och 05, är det samma sak då? Jag menar att de är mer grafikkortsberoende
Blir samma där. Funkar fin fint. Men EN gång blev det bluescreen i 3dmark 01. Men det var efter typ en och en halv timma. Det stog såhär på den. Vet inte om det är grafikkorten som gjorde så men det kom iaf upp
July 22, 2003

Jalle64 wrote: Har du testat minnet? Det kan ju vara det som strular, just i detta tillfälle
![]()
![]()
Minnena har jag haft i ett och ett halvt år och dom har aldrig krånglat innan. Tror inte det är dom då dom fungerar bra med mitt grafíkkort jag har nu (9500 PRO). Har lagt undan 6800 tills vidare.
July 14, 2003

Har ni testat med några andra drivrutiner då? T ex. dom nyaste, för 77 är inte nyaste är jag rätt säker på... Och varför kör man 1024?? 1280x960@85hz ska det vara
July 22, 2003

optimuz wrote: Har ni testat med några andra drivrutiner då? T ex. dom nyaste, för 77 är inte nyaste är jag rätt säker på... Och varför kör man 1024?? 1280x960@85hz ska det vara
Jag testade lite av varje i drivrutinsväg när jag hade kortet i. Det "roliga" var att kortet fungerar perfekt i början. Men sen helt plötsligt så blev det helt knäppt
July 14, 2003

Okej, för jag tänkte om det kanske kunde vara en bugg i just den drivrutinen för jag fick det till att ni alla körde med samma version? Jag tycker det är jävligt märkligt att 3dmark fungerar men inte riktiga spel... Borde ju vara ungefär samma grej tycker man!
Hade ni testat andra Hz och upplösningar med samma resultat i alla? Annars får ni väl hålla er till dom upplösningar som fungerar Eller så kan du ju prata med den butiken där du köpte kortet och be dom testa i spel och inte i 3d-mark, förklara ditt problem etc!
July 22, 2003

optimuz wrote: Okej, för jag tänkte om det kanske kunde vara en bugg i just den drivrutinen för jag fick det till att ni alla körde med samma version? Jag tycker det är jävligt märkligt att 3dmark fungerar men inte riktiga spel... Borde ju vara ungefär samma grej tycker man!
Hade ni testat andra Hz och upplösningar med samma resultat i alla? Annars får ni väl hålla er till dom upplösningar som fungerar
Eller så kan du ju prata med den butiken där du köpte kortet och be dom testa i spel och inte i 3d-mark, förklara ditt problem etc!
Ja det blir ju så jag får göra. Men det jobbiga är att dom inte säljer sånna kort där längre så jag vet inte hur det blir. Vägrar att ta tillbaka samma kort igen. Det är ju ett AGP kort också så det finns ju ännu färre av dom. Och ett sämre kort kommer jag aldrig acceptera.
July 22, 2003

optimuz wrote: Du kanske kan få ett annat som har motsvarande prestanda som kostar lika mycket i dagsläget?
Grejen är att kortet bara kostade 1450kr typ Dvs riktigt billigt för ett sånt kort då när jag köpte det. Vet inte riktigt vad det kostar idag.
Så att få ett kort som presetarar lika bra för 1450kr är inte så lätt tror jag
2 Guest(s)