December 3, 2007
Hej alla, Kan ni ge mig tips på system med 3 st skärmar.
Alt.1 Har tänkt sli för att kunna köra 3 st skärmar
Alt.2 Har tänkt Pci 2.0 Ett grymt graffekort och sen ett sämre för den 3:e skärmen. Elr om man till och med kanske kan driva den 3:e skärmen på interna graffe korten.
Tror varjefall att kanske sli passar bäst, någon som vet och har koll?
November 4, 2001
cita_08 wrote: Sutti lite mera och kollat på detta, tydligen går det att köra SLI på 4 st skärmar på ngt sätt ? läste lite på wiki.
Men jag köper nog ett Gforce9800x2 och bara ngt skit kort som kan driva den sista skärmen. Kan det bli ngt problem med det?
Du kan INTE köra flera skärmar på SLI-system och det inkluderar GX2. AMD 3870X2 har stöd för två skärmar dock.
Så ska du ha 3 skärmar blir det antigen 2 st nvidiakort i ICKE SLI alt ett 3870X2 samt ett till kort (dock inte trippel-CF config).
January 8, 2005
Mitt råd är att köpa ett x2 grafikkort och köra 2 skärmar på det, och ett pci kort till den tredje alternativt fjärde skärmen. så körde jag fast inte ett gx2 utan bara ett GT kort.
tänk på att du kan inte ha samma tillverkar till de båda korten. dvs du behöver drivrutiner till pci-e kortet och du kan bara installera en från en tillverkare.
så tex: NVIDIA 9800GX2 PCI-E + ATI nånting PCI alternativt HD3870X2 PCI-E + NVIDIA nånting PCI.
se till att PCI kortet kan köra vista bara.
fast frågan är kan man köra 2 PCI-E kort från 2 olika tillverkare ? det finns ju moderkort med 3 PCI-E portar, kanske den sista bara är 1x men det räcker väl till att driva en skärm.
aja det går att lösa iaf.
mvh
//Alexander
1 Guest(s)